Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:44:24 GMT

تعداد گردشگران خارجی اصفهان در دولت دوازدهم ۷ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۶۲۲

تعداد گردشگران خارجی اصفهان در دولت دوازدهم ۷ برابر شد

فریدون اللهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: تعداد گردشگران خارجی که در سال ۹۱ به این خطه سفر کردند حدود ۶۴ هزار نفر بود که این تعداد در سال ۹۸ با وجود مسائل و اتفاق‌هایی که در این سال افتاد به ۴۵۰ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی گردشگری استان در هفت سال گذشته ۳.۵ برابر شد و به ۳۵ هزار تخت افزایش یافت، اظهارداشت: حجم سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف از جمله چند اَبَر پروژه است که رهاوردهای آنها را در آینده نه چندان دور خواهیم دید.

وی تاکید کرد که بخش مهمی از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در بخش گردشگری را در چهار تا پنج سال آینده خواهیم دید.

اللهیاری با اشاره به اینکه اصفهان بیشتر از نظر گردشگری تاریخی و فرهنگی شناخته شد، تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازهم توجه جدی به طبیعت‌گردی شد که یکی از نمادهای آن رونق یافتن بومگردی بود بطوریکه تعداد واحدهای بومگردی از ۳۰ به ۴۴۰ واحد رسید.

وی یکی از اتفاق‌های بزرگ در عرصه گردشگری در استان در هفت سال اخیر را توازن منطقه‌ای خواند و افزود: پیش از این دولت، بحث گردشگری بیشتر در شهرهایی مانند اصفهان و کاشان مطرح بود اما امروز گردشگری، موضوع جدی ۲۴ شهرستان استان است و رقابت جدی میان آنها در ارتقای شاخص‌های گردشگری بوجود آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه امروز همه شهرستان‌های استان دارای اقامتگاه بومگردی هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های غربی اصفهان قبل از دولت یازدهم چندان در زمینه گردشگری حرکت نمی‌کردند اما اکنون در این زمینه بسیار ارتقا یافتند و طرح‌های بزرگ منطقه‌ای در آنها مانند گلپایگان و فریدونشهر در حال اجراست.

به گفته وی بعنوان مثال فقط در پیست اسکی فریدونشهر برای ۱۰ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری شده است.

اللهیاری با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته تا کنون، آمار گردشگری استان اصفهان را کاهش داده است، تصریح کرد: با این وجود با توجه به چشم‌اندازهای موجود، حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت کاهش نیافته و همچنان با تقاضای سرمایه‌گذاری جدید مواجهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته با وجود محدودیت‌ها و مسائل مالی در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گام‌های بلندی برداشت و شاید بتوان گفت حرکت‌های دولت در این زمینه، کم نظیر بود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت باید متناسب با منابع و امکانات آن قیاس و سنجیده شود، گفت: کارهای بزرگی در بخش میراث فرهنگی در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد.

استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی در حفظ میراث فرهنگی

وی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت استفاده از ظرفیت‌های مشارکت عمومی و گسترده در حفظ میراث فرهنگی بود، اظهار داشت: در ۶ سال گذشته در استان اصفهان حدود چهار هزار کارگاه مرمت بناهای تاریخی برپا شد که حدود ۲ هزار کارگاه متعلق به بخش خصوصی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دیگر بود.

به گفته وی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون یعنی در بیش از ۴۰ سال گذشته حدود ۱۰ هزار کارگاه مرمت بناهای تاریخی در استان اصفهان برپا شد که چهار هزار کارگاه در ۶ سال گذشته بود.

اللهیاری با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارهای تشویقی و انگیزه‌سازی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه صورت گرفت، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌های نمونه در زمینه مرمت و حفظ آثار تاریخی استان اصفهان نیز انتخاب شدند و برخی اداره‌ها مانند راه و شهرسازی و بنیاد مسکن توجه خوبی به این موضوع داشتند.

وی با اشاره به مشارکت و سرمایه‌گذاری خوب مردم در عرصه میراث فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: در اوائل دهه ۹۰ با خیل عظیمی از مردم مواجه بودیم که خواهان فروختن خانه‌های تاریخی که به آنها به ارث رسیده بود حتی به قیمت ارزان بودند اما امروز این مکان‌ها ارزش بسیاری پیدا کردند و از نظر قیمت و سرمایه‌گذاری روند رو به رشدی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در خانه‌های تاریخی در اصفهان، کاشان، نطنز، اردستان و زواره قابل توجه است، اضافه کرد: ورود و مشارکت مردم در این بخش نیز افزایش بسیاری یافته است.

مرمت آثار تاریخی شاخص اصفهان

اللهیاری، ورود به مرمت برخی آثار تاریخی شاخص را کار ویژه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: برخی بناها با بحران صد درصدی مواجه بودند مانند مسجد امام که کاشی‌های آن در حال ریزش بود اما با تلاش‌های صورت گرفته در ۶ سال اخیر ۵۰ درصد از کاشی‌های آن از حالت بحرانی خارج شد.

وی با بیان اینکه نم و رطوبت در برخی از بخش‌های مسجد امام خطرات جدی بهمراه داشت، افزود: برای رفع این معضل، همه تاسیسات داخل مسجد بازبینی و اصلاح و سرویس‌های بهداشتی جدید تعبیه شد همچنین گذر پشت مسجد امام در همکاری با شهرداری اصفهان همسطح شد و اداره آب و فاضلاب نیز نسبت به بررسی همه تاسیسات اطراف مسجد اقدام کرد.

اللهیاری با بیان اینکه مرمت گنبد مسجد امام تنها مسئله جدی میراث فرهنگی اصفهان نبود، تصریح کرد: طولانی شدن روند مرمت این گنبد و برخی بحران‌های داخل آن مانند وضعیت ایوان‌ها و کاشی‌ها، مسئله و دغدغه جدی ما بود.

وی، اتمام مرمت عمارت عالی قاپو را یکی دیگر از دستاوردهای دولت در بخش میراث فرهنگی خواند و اضافه کرد: طرح مرمت این بنای تاریخی در ۱۲ سال قبل از دولت یازدهم حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما در سه سال اول فعالیت دولت ۷۰ درصد مرمت آن انجام شد.

اللهیاری با اشاره به اینکه ایوان کاخ موزه چهلستون نیز دچار آسیب‌های جدی بود که در یکصد سال گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، اظهار داشت: تا کنون ۵۰ درصد ایوان چهلستون در سطح بین‌المللی مرمت شده است.

وی با اشاره به مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله نیز تصریح کرد: مسائلی مختلفی درباره این کار مطرح شد اما مرمت آن مورد تایید قرار گرفت و تاکید شد که چنین طرح‌های باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد بدین معنی که از ابتدا تا انتهای طرح، اطلاع رسانی صورت گیرد.

اللهیاری، میدان امام (نقش جهان) را نگین میراث فرهنگی اصفهان خواند و تاکید کرد: کارهای مهم و ارزشمند بسیاری در این مجموعه تاریخی بزرگ و مرمت آن انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، تعیین تکلیف مدیریت میدان امام را یکی از موضوع‌های اساسی خواند و خاطرنشان کرد: تدوین طرح مدیریت میدان امام در قراردادی به دانشگاه هنر اصفهان واگذار شد تا همه ذینفعان میدان و نقش و تکلیف آنها در مدیریت این عرصه تاریخی مشخص شود.

وی ادامه داد: همچنین تدوین طرح مدیریت خطر و بحران در میدان امام نیز در قراردادی با دانشگاه اصفهان در حال اجراست تا همه مسائل، آسیب‌ها و چالش‌های میدان در این زمینه مشخص شود.

اللهیاری به اقدامات انجام شده برای ثبت آثار ملی نیز اشاره و تاکید کرد: استان اصفهان یکهزار و ۸۰۰ اثر غیر منقول در فهرست میراث ملی کشور دارد که ۲۰۰ اثر از میان آنها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ثبت شدند.

سه برابر شدن ثبت میراث ناملموس و حریم آثار تاریخی

وی با بیان اینکه تعداد میراث ناملموس ثبت شده در فهرست ملی نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۱۵۰ اثر رسید و  سه برابر شد، خاطرنشان کرد: پیش از دولت یازدهم، ثبت میراث طبیعی مورد غفلت قرار گرفته بود و فقط یک مورد از استان اصفهان ثبت شده بود اما اکنون به ۱۳ میراث رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق‌های خوبی در ثبت حریم اماکن تاریخی افتاد، گفت: در ابتدای دولت یازدهم نسبت ثبت حریم به اثرها ۱۰ درصد بود اما اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم حریم ۱۶۰ اثر تاریخی استان اصفهان ثبت شده بود، افزود: اکنون این تعداد به ۵۰۷ اثر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم، ساختار تشکیلاتی مناسبی در این اداره در شهرستان‌ها وجود نداشت و فقط ۲ شهرستان دارای اداره میراث فرهنگی بودند، اظهار داشت: اما کنون ۱۳ اداره میراث فرهنگی فعال در شهرستان‌های استان داریم.

اللهیاری با اشاره به اینکه پایگاه‌های میراث جهانی در استان نیز از ۲ به پنج پایگاه افزایش یافته است، توضیح داد: ما برای عرصه‌هایی مانند میدان امام، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات ثبت شده جهانی پایگاه میراث جهانی ایجاد کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازهم از ظرفیت‌های موجود استفاده بسیار بیشتری برای ثبت میراث جهانی شد، افزود: ما به ثبت زنجیره‌ای آثار نیز پرداختیم بدین معنی که به جای ثبت یک اثر، یک مجموعه مانند ۹ باغ ایرانی را ثبت کردیم و در زمان حاضر پرونده‌ای در زمینه ثبت جهانی کاروانسراها در دست اقدام داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به ثبت هفت پایگاه میراث ملی در استان مانند تپه‌های تاریخی سیلک کاشان، بافت تاریخی شهر زواره و روستای ابیانه، خاطرنشان کرد: این کار باعث شد تا بودجه و اعتبارات ملی برای این آثار تخصیص یابد و تشکیلات منسجمی داشته باشند.

ایجاد زنجیره برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی

اللهیاری به دستاوردهای بخش صنایع دستی استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: سهم صنایع دستی در اشتغال در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار افزایش یافت و تعداد هنرمندان ثبت شده از چهار هزار به ۴۰ هزار نفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد هنرمندان صنایع دستی استان بیشتر از این رقم است، ادامه داد: سهم صنایع دستی در بازار داخلی و خارجی افزایش یافت و بنگاه‌های بزرگی در این زمینه در استان ایجاد شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۲۰ بنگاه بزرگ صنایع دستی در اصفهان، اظهار داشت: شرکت‌های دیجیتالی و بسته‌بندی در بخش صنایع دستی نیز افزایش قابل توجهی یافتند.

اللهیاری با بیان اینکه در نوآوری در صنایع دستی نیز اتفاق‌های خوبی توسط هنرمندان جوان در اصفهان افتاده است، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مرکز نوآوری و شکوفایی صنایع دستی همراه با مراکز رشد دانشگاه‌ها در اصفهان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد.

وی، ایجاد زنجیره‌هایی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم دانست و افزود: در این زنجیره از ابتدای کار یعنی طراحی صنایع دستی تا تولید آن از هنرمندان حمایت می‌شود.

به گفته وی یک مرکز تولیدی صنایع دستی در ملک‌شهر اصفهان حدود ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی را شاغل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به ایجاد ۳۰ هزار شغل خانگی در بخش صنایع دستی و تحت پوشش قرار دادن حدود هفت هزار هنرمند در این بخش، تصریح کرد: در بحث بیمه هنوز با شرایط بسیار مطلوب فاصله داریم که از دغدغه‌های جدی ما بشمار می آید.

وی برخی رویدادهای بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو و برگزاری هجدهمین اجلاس صنایع دستی در سال ۹۵ در اصفهان از جمله این دستاوردهاست.

اللهیاری با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای برتر دنیا در ثبت جهانی شهرهاست، افزود: ما در صدد ثبت جهانی شهرهای دیگر مانند کاشان در زمینه نساجی سنتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی نیز توجه بسیاری به صنایع دستی شد، ادامه داد: بسیاری از شهرها و روستاها وارد این عرصه شدند و در استان اصفهان، شهرضا بعنوان شهر ملی سفال و روستای مهرگرد سمیرم بعنوان روستای ملی بافت‌های داری معرفی شدند.

وی با اشاره به اعطای نشان اعتماد به ۶۰ فروشگاه صنایع دستی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اعطای نشان جغرافیایی به محصولات صنایع دستی نیز یکی از اقدامات دولت بود بطوریکه هشت محصول صنایع دستی استان اصفهان این نشان ملی را دریافت کردند و این محصولات به نام اصفهان در کشور ثبت شد.

اللهیاری تصریح کرد: تا کنون میناکاری از اصفهان موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، سهم این استان در صادرات صنایع دستی را نیز قابل ملاحظه خواند و گفت: میز ملی صنایع دستی در اصفهان مستقر است که از طریق آن تلاش می شود نوعی هم اندیشی برای توسعه صادرات این محصولات در کشورمان ایجاد شود که فرصت مهمی برای اصفهان است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

اصفهان با دارا بودن یک سوم صنایع دستی جهان و نیمی از صنایع دستی کشور به 'شهر صنایع دستی جهان' مشهور است؛ از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.

استان اصفهان به لحاظ حجم، ۶۰ در صد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که از جمله این رشته‌ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان هفته دولت اختصاصی ایرنا اصفهان میراث فرهنگی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی نصف جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان هفته دولت اختصاصی ایرنا اصفهان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان هفته دولت اختصاصی ایرنا اصفهان میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان دولت یازدهم و دوازدهم دولت های یازدهم قبل از دولت یازدهم صنایع دستی استان دستاوردهای دولت گردشگری استان صنایع دستی سرمایه گذاری استان اصفهان صنایع دستی هزار کارگاه آثار تاریخی شهرستان ها میدان امام سال گذشته مسجد امام ثبت جهانی برابر شد ثبت شده تا کنون ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است