Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@06:18:30 GMT

۷ دلیلی که ممکن است علت جوش زدن شما باشد!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۸۵۷

۷ دلیلی که ممکن است علت جوش زدن شما باشد!

برخلاف تصور عمومی، فقط نوجوانان مبتلا به آکنه نمی‌شوند. این مشکل پوستی حتی بین ۴۰تا ۵۵درصد بزرگسالان ۲۰تا ۴۰ساله نیز دیده می‌شود.

به گزارش شریان نیوز،افرادی دارای پوست چرب اغلب دچار آکنه خفیف می‌شوند. در حالی که این مشکل حتی برای افرادی با پوست مختلط نیز رخ می‌دهد.

 

 

وراثت
یک مطالعه نشان داد که ۷۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ ٪ از افراد مبتلا به آکنه سابقه خانوادگی این بیماری را گزارش کرده اند، که نشان می‌دهد وراثت نقش مهمی دارد. به عبارت دیگر، اگر والدین شما در بزرگسالی پوستی چرب داشته باشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به همان مشکل هستید.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی شدید ممکن است باعث آکنه شوند. به عنوان مثال، برخی از زنان در اواسط چرخه قاعدگی خود افزایش سطح پروژسترون را تجربه می‌کنند که باعث افزایش تولید سبوم می‌شود. سبوم بیش از حد پوست را چرب می‌کند و احتمال آکنه را افزایش می‌دهد.

استرس
وقتی استرس دارید، بدن شما کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون همراه با آدرنالین به شما کمک می‌کند تا در برابر خطر پاسخ دهید. با این حال، در مقادیر بیش از حد، این موضوع باعث ایجاد جوش می‌شود. به عنوان مثال اگر با استرس مداوم زندگی می‌کنید، بیشتر در معرض خطر آکنه هستید.

آلودگی
شهر‌های بزرگ آلودگی بالاتری دارند و کسانی که در چنین محیط‌هایی زندگی می‌کنند بیشتر دچار آکنه می‌شوند. در حقیقت، اسکوالن، یکی از اجزای سبوم، در تماس با آلودگی هوا، اشعه ماورا بنفش و گرد و غبار اکسید می‌شود که باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و کیست می‌شود.

سیگار کشیدن
طبق یک مطالعه، افراد سیگاری بیشتر از بقیه افراد دیگر دچار آکنه بزرگسالی می‌شوند. در واقع، محققان دریافتند که افراد سیگاری سطح بالاتری از پراکسیداسیون سبوم و سطح کمتری از ویتامین E. دارند.

کمبود خواب
کم خوابی علاوه بر برهم زدن هورمون‌ها و تعادل شیمیایی پوست، از بازسازی پوست جلوگیری می‌کند. با کم خوابی، نه تنها خسته به نظر می‌رسید بلکه پوست شما آُیب دیده‌تر خواهد بود.

مصرف قند
یک مطالعه نشان داده است که مصرف مقادیر زیادی قند باعث ایجاد آکنه در برخی افراد می‌شود. در واقع مصرف بیش از حد قند و شکر سلامت پوست را به خطر می‌اندازد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است