Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@06:29:56 GMT

تصاویر/زخمی عمیق بر پیکره تالاب

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۰۳۸

تصاویر/زخمی عمیق بر پیکره تالاب

تالاب لپو، متشکل از سه تالاب همسایه به نام‌های لپو، شیرخان لپو و لپو پلنگان است که در میان مردم محلی به نام تالاب لپو شهرت یافته.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه تالابی لپو، هر فصل از سال جلوۀ خاصی دارد. در زمستان و پاییز مأمن پرندگان مهاجری همچون قو و فلامینگو است که پس از طی کردن هزاران کیلومتر به آنجا می‌آیند و به تخم‌گذاری و تولیدمثل می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فصول تابستان و پاییز، گردشگران با قایقرانی و تماشای طبیعت مردابی و چشم‌اندازهای پیرامونش لذت می‌برند. دسترسی مناسب، اقلیم مساعد، جلوه‌های متنوع فصلی و حیات پرندگان، امکانات قابل توجهی را جهت بهره‌داری توریستی از آن فراهم آورده است.
از سویی دیگر وابستگی معیشتی ساکنان ۱۱روستا و دهستان میانکاله با جمعیتی بیش از ۲۰ هزار نفر به آب این تالاب به اهمیت آن افزوده است.
آنچه نگران کننده بنظر می‌رسد، استفاده گسترده از موتورهای انتقال آب همزمان با شروع کشت دوم برنج می‌باشد که این مجموعه تالابی زیبا را با خطر خشک‌شدن مواجه کرده است و نیازمند توجه جدی متولیان است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق