Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری با دارا بودن چشمه‌ها و آب‌های طبیعی، مکانی مناسب برای انجام ورزش‌های آبی است.

کانوپولو یکی از رشته‌های حوزه قایقرانی و ترکیبی از واترپلو و قایق‌رانی است که در آن دو تیم تلاش می کنند تا در میدانی آبی که شباهتی به میدان واترپولو دارد، توپ را وارد دروازه یکدیگر کنند، از نظر تاکتیکی به بسکتبال و واترپولو شباهت دارد، ورزشکاران این رشته باید مهارت زیادی در قایقرانی و کنترل قایق داشته و از سرعت عمل و قدرت بدنی بالایی به ویژه دست‌ها برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگو قصد داریم پای صحبت یکی از قهرمانان استان در این رشته ورزشی بنشینیم.

رضا بیگی ملی‌پوش کانوپولو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رشته کانوپولو دارای یک پیست ۲۳ در ۳۵ متر است که دو دروازه داشته و هرکدام از این دروازه‌ها ۲ متر از سطح آب فاصله دارند.

وی با بیان اینکه ۸ سال است که به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را انجام می‌دهد، ادامه داد: ۷ سال است که در خدمت تیم ملی هستم.

این ملی‌پوش کانوپولو تعطیلی استخرها را عامل کم‌کاری بازیکنان در روزهای کرونایی دانست و ادامه داد: پیش از این برای تمرینات به دو رودخانه زاینده‌رود و ارمند در استان مراجعه کرده و تمرینات قدرتی را در باشگاه بدنسازی انجام می‌دهیم.

بیگی با ابراز تاسف از تعویق برگزاری مسابقات جهانی کانوپولو در ایتالیا، گفت: زمان برگزاری این مسابقات در تابستان سال جاری تعیین شده بود اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده موکول شده است.

این عضو تیم ملی کانوپولو امکانات خدادای چهارمحال و بختیاری نظیر رودخانه‌های طبیعی را موهبتی بزرگ برای استان مطرح و تصریح کرد: استعداد آبی استان خوشبختانه بسیار مساعد است، اما امکانات کمی مانند پارو، قایق، لوازم شخصی و در کل تامین مالی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان وعده‌های مالی می‌دهد، اما آن‌ها را عملی نکرده، همان‌طور که پیش از برگزاری مسابقات جاکارتا در سال ۲۰۱۸ وعده‌های مالی داده و عملیاتی نشد.

بیگی حمایت نکردن از نیروهای جوان را عاملی برای عقب‌نشینی و بی‌انگیزگی در این رشته ورزشی عنوان و بیان کرد: در آیین تجلیل از قهرمانان کمک‌های مالی به بازیکنان برگزیده پرداخت می‌شود اما حقوقی هرچند مختصر برای دلگرمی و پیگیری رشته ورزشی خود دریافت نمی‌کنند.

این ملی‌پوش کانوپولو، المپیکی نبودن رشته‌ قایقرانی را یکی از عوامل بی‌مهری نسبت به این رشته مطرح کرد.

این عضو تیم ملی کانوپولو  مقام دوم قهرمانی در مسابقات آسیا در کشور هنگ کنگ در سال ۲۰۱۵ در بخش تیمی جوانان، دومی تیمی آسیا در سال ۲۰۱۷ و دومی کاپ آسیایی چین در سال ۲۰۱۹ را در کارنامه خود دارد.

در ادامه، حمید کریمی، رئیس ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به میزبانی قابل توجه استان در برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال اخیر و با وجود کمبود زیرساخت‌ها،  استان میزبان برگزاری ۱۱۸ رویداد ورزشی در سطح کشوری و یک مسابقه بین‌المللی بوده است.

وی به میزبانی استان در رشته‌های قایقرانی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته، ۶ بار میزبان برگزاری اردوهای قایقرانی بوده‌ایم، پیست اسلالوم از طریق بخش خصوصی در روستای سوادجان و با در اختیار قرار دادن تسهیلات در حال آماده‌سازی  در سطح بین‌المللی  است و در حال تلاش برای تبدیل استان به قطب قایقرانی کشور هستیم.

رئیس ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حمایت‌های مالی از ورزشکاران حوزه قایقرانی در حد توان صورت گرفته است، گفت: در ادوار گذشته، در مراسم تجلیل از قهرمانان و هنگام استقبال از قهرمانان، مبالغ مالی به این عزیزان پرداخت شده و کمک‌ها در حد وسع صورت گرفته، ۱۴۰۰ قهرمان در استان انتظار کمک دارند و این درحالی است که مبلغ ۱۰ میلیون تومان به افراد مدال‌آور و یک میلیون تومان به افراد بدون مدال اعطا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی منطقه چهارمحال و بختیاری کانوپولو قهرمانان بی ادعا چهارمحال و بختیاری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت قرمز در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح هوشمند‌سازی تامین و توزیع گوشت قرمز، اظهار داشت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تامین تا توزیع گوشت قرمزبا هدف خدمت‌رسانی بیشتر به تولید کننده، قصابان و مصرف‌کنندگان ساماندهی و الکترونیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی تامین و توزیع مرغ در استان چهارمحال وبختیاری به عنوان استان پیشگام در سطح کشور انجام شد که منجر به ارائه خدمت بزرگی به تولید کنندگان و فروشندگان مرغ با توجه به الکترونیکی شدن ثبت درخواست خرید و فروش شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تمامی فرایند عرضه گوشت مرغ در واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید در کشتارگاه‌ها از طریق سامانه رهتاب پیگیری و نظارت بر این حوزه دقیق، و از وقوع هر تخلفی جلوگیری شد.

برزگر خاطرنشان کرد: ان‌شاالله  در اجرای طرح هوشمند سازی تامین و توزیع گوشت قرمز نیز استان چهارمحال وبختیاری پیشگام خواهد بود.

بهروز میرزایی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان داست: این طرح بصورت تدریجی و فاز به فاز انجام خواهد شد که در مرحله اول هدف، خدمت‌رسانی به قصابان از طریق الکترونیکی کردن تامین و توزیع خواهد بود ودر مراحل بعدی، افزایش درآمد تولید کنندگان با فروش به قیمت واقعی وبدون دخالت دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، متعادل سازی و ثبات قیمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون استفاده از پلتفرم‌های توزیع به آرامش نمی‌رسد.

میرزایی افزود: استفاده بهینه از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه توزیع کالا را از حالت سنتی به مدرن فراهم می‌کند، همچنین می‌توان امکان کنترل و نظارت بر قیمت و مقدار اقلام توزیعی، شفافیت در زنجیره توزیع و اطلاع از میزان موجودی کالا و برنامه‌ریزی جهت تامین به موقع کالاهای اساسی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی است.

وی تصریح کرد: سامانه رهتاب علاوه بر توزیع گوشت بایستی قابلیت اجرای زنجیره کالاهای اساسی شامل شکر، برنج و ... و نظارت بر این فرآیند را داشته باشد که از طریق آن بتوان نظارت و بازرسی از واحد های صنفی را تسهیل و از این طریق بهره وری و بازدهی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • فیلم|مشاهده و ثبت پلنگ برای دومین بار در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود