Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مجله فرانسوی «شارلی ابدو» سه‌شنبه اعلام کرد که در شماره جدیدش بار دیگر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را منتشر خواهد کرد.

این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام هدف حمله گروهی قرار گرفته بود.

نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» که کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود.

این درحالی است که امانوئل ماکرون، رئیس‎جمهور فرانسه این اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم نکرد.

وی که به لبنان سفر کرده در واکنش به اقدام گستاخانه مجله شارلی ابدو در  توهین به ساحت حضرت محمد (ص) گفت: فرانسه کشوری است که در آن آزادی بیان و عقیده حاکم است اما شهروندان فرانسوی باید در اظهاراتشان به یکدیگر احترام گذاشته و از اظهاراتی که نفرت پراکنی می کند خودداری کنند.

وی گفت: در موقعیت و جایگاهی نیستم که علیه تصمیم نشریه برای انتشار کاریکاتورها حکم صادر کنم.

انتشار مجدد این کاریکارتورها همزمان با آغاز محاکمه ۱۴ متهم پرونده حمله مسلحانه به مقر روزنامه اس

مدیر مجله شارلی ابدو نیز در شماره جدید آن نوشت که ابدا از این اقدام عقب نشینی نخواهد کرد و گفت:

این تصاویر به مناسبت محاکمه این ۱۴ تن به صفحه اول بازخواهدگشت و این مساله یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد که این نشریه پیش از این به دلیل نداشتن توجیه منطقی، با درخواست‌ها برای انتشار کاریکاتورهای جدید مخالفت کرده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: شارلی ابدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 

 هیات منصفه دادگاه مطبوعات، پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ناداستان  را مجرم شناخت.

 سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ادبی ناداستان با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.  

به گزارش ایرنا، اکبر نصراللهی روز سه‌شنبه افزود: اتهام محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ در شکایت مهدی قدمی مدیرعامل شرکت واسپاری ملت «نشر مطالب خلاف واقع» در مطلبی با عنوان حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر ۱۴۰۲ بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی‌بگیر» است.

وی ادامه داد: هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ را با اکثریت آراء مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانستند. 

نصراللهی اظهار داشت: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده به اتهام اشاعه منکرات و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیات منصفه در این پرونده هم با اکثریت آراء متهمان را مجرم شناختند اما مستحق تخفیف دانستند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴، آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان
  • شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان هوادار
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • جای خالی آقای حرف حساب