Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را تهدید به تعلیق کرده که این مسئله با شبهات زیادی همراه است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فوتبال ایران روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند؛ روزهایی که به مدیریت آشفته این نهاد برمی‌گردد و باعث شده تا وضعیت آن روز به روز وخیم‌تر از گذشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دی ماه سال گذشته فدراسیون فوتبال رئیس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، وضعیت اساسنامه این فدراسیون هنوز مبهم است و مورد تایید فیفا قرار نگرفته و زمان برگزاری انتخابات هم نامعلوم است. در این آشفته‌بازار پرداخت غرامت سنگین مارک ویلموتس را هم اضافه کنید که فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت ۶ میلیون یورو شده که بدون شک منجر به ورشکستگی این نهاد می‌شود.

پس از اینکه فیفا فدراسیون فوتبال ایران را محکوم به پرداخت این غرامت سنگین کرد؛ آن هم برای سرمربی که تنها ۶ ماه هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، در ایران نهادهای نظارتی برای پرده‌برداری از فساد در ورزش به این پرونده ورود کردند تا زوایای پنهان این پرونده را پیدا کنند.با ورود این نهادها و عمومی شدن این مسائل پیش‌بینی می‌شد که دوباره فیفا و کنفدراسیون فوتبال، فدراسیون را تهدید کنند و دوباره اهرم تعلیق بیخ گوش فدراسیون فوتبال قرار بگیرد!پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و فیفا در دو روز گذشته با ارسال نامه‌ای با چنین مضمونی فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرد‌.

در متن نامه ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال چنین آمده است:«از طریق منابع مختلف قابل‌اعتماد از جمله رسانه‌هایی که سخنان مقام‌های مسئول را نقل کرده‌اند، متوجه شدیم که چند تن از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال ایران از سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به «اهمال در انجام وظیفه» شده‌اند. دلیل این مسئله هم حکم اخیر کمیته تعیین وضعیت فیفا درباره یک مورد مربوط به عدم انجام وظایف در یک قرارداد بوده، جایی که فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت حدود شش‌ میلیون یورو به مارک ویلموتس، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران شده است. همچنین متوجه شدیم که تحقیقات بیشتر و اقدام‌های قانونی احتمالی علیه این افراد از سوی دادستان کل تهران در دست بررسی است. پیش از هر چیز باید ذکر کنیم که فیفا و ای‌اف‌سی کاملا مخالف استفاده از تهدیدهای قانونی و تلاش برای مرعوب‌کردن فرد یا گروهی از افراد، آن‌هم با استفاده از قدرت مقام‌های قانونی بی‌ارتباط به آنها و در نتیجه زیر‌سؤال‌رفتن قدرتشان هستند. از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسائل و مشکلاتشان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت تأثیر فرد سومی باشند. هرگونه تخلف از این بند می‌تواند به اعمال جریمه از سوی فیفا منجر شود، از جمله تعلیق فدراسیون عضو».

بر هیچ کس پوشیده نیست که فیفا مخالف دخالت دولت در امور فدراسیون‌های فوتبال است و با این موضوع به شدت برخورد می‌کند؛ اما موضوعی که نباید از آن غافل شد بحث پرده‌برداری از فساد است و اگر پرونده ویلموتس از سوی نهاد‌های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور در حال پیگیری است به دلیل ابهاماتی است که در این پرونده وجود دارد؛ هنوز به خوبی مشخص نیست در پرونده ویلموتس چه کسی یا کسانی نقش داشتند و قرار است نهادهای مربوطه این موضوع را بررسی کنند که قطعا این مسئله با استقلال فدراسیون بی‌ارتباط است. 

دیگر نقطه قابل توجه این است که فیفا به سایر فدراسیون‌های فوتبال دیگر کشورها اجازه داده تا با موضوع فساد برخورد کنند اما چطور وقتی پای فدراسیون فوتبال ایران به میان می‌آید موضوع دخالت دولت مطرح می‌شود و دوباره تعلیق در یک قدمی فوتبال ایران  قرار می‌گیرد. بدون شک این موضوع ربطی به استقلال فدراسیون ندارد و حتی در صحبت‌های نمایندگان مجلس این مسئله به خوبی نمایان است؛ آن‌ها بارها تاکید کردند هدف این است که زوایای پنهان این پرونده آشکار شود تا مشخص شود چه کسی یا کسانی در بستن عقد قرارداد با چنین شرایطی نقش داشتند که در نهایت منجر به چنین خسارت هنگفتی به فوتبال ایران شده‌اند.

به هر حال مسئولان فدراسیون و مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند که چرا در بستن عقد قرارداد ویلموتس اهمال‌کاری صورت گرفته که در نهایت منجر به چنین خسارت سنگینی شده است و این موضوع به این معنا نیست که از سوی نهادهای بالادستی مدیران فوتبالی تحت فشار قرار گرفتند. به نظر می‌رسد افرادی که از ایران این مسائل را خط می‌دهند به دنبال راه فرار هستند و ای کاش فیفا هم از منابع معتبر داخلی این موضوع را پیگیری کند نه اینکه به برخی گزارش‌های خام بسنده کند.

به هر حال فیفا تا امروز به فدراسیون فوتبال فرصت داده بود تا به این موضوع پاسخ بدهد؛ فدراسیون هم از فیفا فرصت خواست و باید دید در روزهای آینده وضعیت به چه صورت خواهد بود؛ اما آن چیزی که کاملا مشخص است اینکه در بستن قرارداد ویلموتس اهمال‌کاری صورت گرفته و مدیران فوتبالی باید پاسخگوی این موضوع باشند که چرا چنین قراردادی با این شرایط بسته شده و اگر نهادهای بالادستی هم به این موضوع ورود کردند تنها به دلیل ابهامات این پرونده و مبارزه با فساد است.

فیفا به عنوان بالاترین مرجع فوتبال در جهان به فوتبال پاک تاکید دارد و در سال‌های گذشته با موضوع فساد بارها مبارزه کرده اما پاسخ اینکه چرا حالا برای فدراسیون فوتبال ایران خط و نشان می‌کشد را شاید به خط دادن برخی افراد به فیفا باید ربط بدهیم که در پرونده ویلموتس دستی در آتش داشتند و حالا زیر تیغ قرار گرفتند!

انتهای پیام/۴۰۵۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس فدراسیون فوتبال فیفا فساد در فوتبال ویلموتس فدراسیون فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش در کنار مهدی تاج در اینستاگرام قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران را تبریک گفت.

طرفداری | اینفانتینو پست جدیدی را کنار مهدی تاج منتشر کرده است.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا رسید. پس از این اتفاق اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش کنار مهدی تاج، این قهرمانی را به رئیس فدراسیون فوتبال ایران تبریک گفت.

Caption

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • سرنوشت عجیب عابربانک‌های فوتبالی؛ باشگاه‌داری در زندان!
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • «لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد