Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:01:57 GMT

امیدواریم مرز تیله‌کوه تا پایان شهریور بازگشایی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۲۵۷

امیدواریم مرز تیله‌کوه تا پایان شهریور بازگشایی شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه شاهد بازگشایی مرز "تیله‌کوه" باشیم و گفت: تا آن زمان باید کاستی‌هایی که در زیرساخت‌های عمرانی این مرز وجود دارد، تا حدودی مرتفع شود.

کیوان کاشفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه مرز تیله‌کوه واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: تیله‌کوه یکی از کوتاه‌ترین مسیرها به سمت سلیمانیه عراق است و نقش قابل توجهی در توسعه تجارت با بخش اقلیم کردستان عراق خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت صادراتی مرز تیله‌کوه در سال‌های 1392 و1393 برای مدتی محدود و بسته شدن این بازارچه مرزی بنا به دلایلی، ادامه داد: از آن زمان تاکنون تلاش زیادی برای بازگشایی تیله‌کوه صورت گرفت و اکنون به نظر می‌رسد اقلیم کردستان عراق نیز آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، ابراز امیدواری کرد با اعلام آمادگی طرف عراقی و پیگیری‌هایی که از سمت ایران صورت گرفته تا اواخر شهریور شاهد بازگشایی این مرز و صادرات برخی از کالاها حتی به صورت محدود از آن باشیم.

کاشفی تاکید کرد: در این مدت ما نیز باید زیرساخت‌های اولیه این بازارچه مرزی مانند تکمیل ساختمان بازارچه، برقرار شدن زیرساخت‌هایی مانند فیبر نوری، استقرار دستگاه‌های مربوطه مانند گمرک و مرزبانی و... را انجام دهیم.

کاشفی از مزایای برقراری صادرات از بازارچه مرزی تیله‌کوه هم یاد کرد که علاوه بر کمک به معیشت مردم منطقه و برخورداری آنها از مزایای فعالیت‌های تجاری، تیله کوه می‌تواند مرزی فعال در زمینه کولبری نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تجارب پنج، شش ماه گذشته در ایام بیماری کرونا نشان داد مرزهای کشور و استان کرمانشاه با بخش عربی عراق در شرایط خاص انعطاف کمتری دارند و مشابه آن را برای مرزهایی مانند سومار، مهران و... دیدیم. از همین رو باید تلاش کنیم دروازه‌های تجاری متعددی  با بخش اقلیم کردستان عراق داشته باشیم تا در شرایط خاص بتوانیم از آنها بیشتر استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، در شرایط کنونی که فعالیت مرز سومار محدود است و بخش عمده بار صادراتی استان از طریق پرویزخان به عراق می‌رود، تیله‌کوه می‌تواند بخشی از این بار صادراتی را برای برخی کالاها به دوش بکشد و از ازدحام و ترافیک پرویزخان بکاهد.

به گفته کاشفی، با آزادشدن واردات میوه و تره‌بار از سوی عراق طی حدود 20 روز آینده و صادرات روزانه 500 تا 700 کامیون میوه و تره‌بار از پرویزخان، تیله‌کوه می‌تواند گزینه مناسبی برای کاستن بار صادراتی مرز پرویزخان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه صادرات عراق رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه تیله کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم

دبیرکل فدراسیون فوتبال تایید کرد فردا درمورد پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، در حاشیه بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال به ایران گفت: من هم این قهرمانی را به مردم ایران تبریک می‌گویم و همه عزیزان که زحمت کشیدند. این پتانسیل فوتسال را نشان داده که ما به امید خدا در شهریورماه که جام جهانی را در کشور ازبکستان داریم باعث شادی مردم شویم و فوتسال و فوتبال کشور را در سطح آسیایی و جهانی به نمایش بگذاریم تا استعدادهای ایرانی را در قالب تلویزیون دنیا نشان دهیم.

ممبینی درمورد این که رقابت بین تیم‌های ملی فوتسال در آسیا نزدیک شده گفت: با توجه به این که منطقه مرکزی آسیا سرمایه‌گذاری زیادی برای پیشرفت فوتبال و فوتسال داشته، همان‌طور که شما فرمودید چهار تیم از منطقه کافا به جام جهانی صعود کردند که برای منطقه ما باعث خشنودی است. خیلی از بازیکنان افغانستان هم در لیگ ما بازی می‌کنند، خیلی از مربیان ایرانی هم در لیگ‌های دیگر مربیگری می‌کنند. این نشان می‌دهد که فوتبال و فوتسال در کشور ما یک روند رو به رشدی را سپری می‌کند.

او درمورد سرمایه‌گذاری اسپانسرها در فوتبال و فوتسال ایران گفت: یکی از مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون فوتبال باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به گونه‌ای است که باید اسپانسرینگ را بالا ببریم. در تمام دنیا تا زمانی که حق پخش تلویزیونی خیلی روشن نشود، شاید اسپانسرها هم رغبتی نداشته باشند که سرمایه‌گذاری کنند. ما باید این حق پخش را که خداراشکر در دولت جدید و در مجلس اتفاقات خوبی افتاده، امیدواریم با حل حق پخش در آینده روند رو به رشد را ادامه دهیم.

بازیکنان تیم ملی فوتسال پاداشی هم دریافت می‌کنند؟ ممبینی به این سوال پاسخ داد: در طول مسابقات یکسری پاداش‌هایی دادیم که شاید چشمگیر نبود اما فردا جلسه‌ای داریم که یکی در مورد پاداش بهتر برنامه‌ریزی کنیم. بحثی در فدراسیون فوتبال است که ما برای تمام تیم‌های‌مان این را داشته باشیم. تیم زیر ۱۸ سال بانوان ما هم قهرمان شد و دیگر تیم‌ها هم قهرمان شدند که امیدواریم با این پاداش‌ها زحمات آن‌ها را جبران کنیم.

خرید VAR از شرکت چینی انجام نمی‌شود؟ ممبینی گفت: در این بحث تا یکسری اتفاقات نیفتد نمی‌توانیم اطلاعاتی بدهیم. هنوز کنسل نشده، یک شرکت چینی جدیدا به آن شرکت‌هایی که مورد تایید فیفا هستند اضافه شده و امیدواریم با مراوداتی که داریم این انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد