Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه هزینه ساخت هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان است،گفت: مدارس نوساز دولتی را تبدیل به اداره آموزش و پرورش می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهراله رخشانی مهر در سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور درباره بودجه سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: از سال 96 که بودجه 840 میلیارد تومان بود امسال در پیوست یک قانون بودجه به 4800 میلیارد رسیده و تا امروز 100 درصد تخصیص اعتبارات به خزانه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت تبصره‌ها بیشتر است و فقط دو هزار میلیارد تومان بودجه از محل تبصره‌هاست.

از سال 96 هر روز 31 کلاس درس افتتاح شد

رئیس مرکز نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کیفیت ساخت و بهره برداری از فضای آموزشی مهمتر از بودجه است، گفت: تعداد کلاس‌های درس تحویلی در سال 96 حدود 7290 واحد بود که به 13 هزار و 777 در سال قبل رسید و پیش بینی می‌شود که به 14 هزار و 700 کلاس تا آخر سال 99 برسد. بر اساس آمارها به طور متوسط از نیمه دوم سال 96 به بعد هر روز 31 کلاس درس افتتاح شده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه بر اساس برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات سندتحول باید سرانه هرکلاس درس با احتساب مشایات، 180 متر مربع باشد گفت: اینکه گفته می‌شود امروز هرکلاس درس 500 میلیون هزینه تمام شده دارد فقط شامل کلاس به تنهایی نیست بلکه دیگر مشایات چون آزمایشگاه، فضای ورزشی و. ... را نیز دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه کمک خیران 55 درصد بود که 40 درصد از منابع استانی و 5 درصد‌ از منابع ملی تأمین شد و بیش از هزار کلاس درس ساخته شده است یعنی هر روز یک کلاس ارائه شد.

7 هزار بخاری نفتی در مناطق فاقد علمک گاز

رئیس سازمان نوسازی مدارس درباره بخار‌های نفتی گفت: تمام بخاری‌های نفتی در مناطق دارای علمگ گاز جمع و در مناطق فاقد علمک گاز 7 هزار بخاری مانده است که تا پایان سال جمع آوری می‌شود سال گذشته نیز 24 هزار بخاری نفتی جمع آوری شد. 16 هزار بخاری نفتی هم در مناطقی که زیر ساخت گاز نداشتند جمع آوری شد.

رخشانی مهر ادامه داد :سال 96 تعهد خیران 800 میلیارد تومان و سال قبل 1500 میلیارد تومان بود و برای امسال پیش بینی ما حدود 2 هزار میلیارد تومان است.

500 میلیون تومان هزینه ساخت هر کلاس درس

وی عنوان کرد: هر کلاس درس 500 میلیون تومان برای ساخت نیاز دارد و برای تجهیز هر کلاس درس 70 میلیون تومان هزینه می‌کنیم؛ هر چقدر از اعتبارات ملی اعداد بیشتری اختصاصی دادیم میزان مشارکت استانها کاهش یافته است.

رخشانی مهر ادامه داد:  هم‌اکنون پروژه‌های جدید را در حیاط مدارس قبلی می‌سازیم و نتوانستیم زمین مناسبی را تامین کنیم و این یعنی از سرانه محوطه مدارس کم می‌کنیم و قابل قبول نیست و باید به دنبال تامین زمین کافی باشیم.

مدارس تخریبی را درمانگاه یا باشگاه فرهنگیان نکنید

رئیس سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد: مدرسه تخریبی را نگه ندارید و تبدیل به باشگاه فرهنگیان و درمانگاه فرهنگیان نشود این فضا اگر مناسب بود که مدرسه باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: در مدارس نوساز تغییر کاربری‌ در حال اتفاق است و به خانه معلم یا اداره آموزش و پرورش تبدیل می‌شود و اداره قدیمی را تبدیل به مدرسه می‌کنند قرار نیست پول مدرسه سازی برای ساخت باشگاه فرهنگیان هزینه شود الان هزینه‌های دو میلیاردی از ما برای ساخت باشگاه مطالبه می‌کنند.

برای بازگشایی تمام مدارس منتظر اعلام نظر ستاد کرونا هستیمواگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی متوقف شدآغاز سال تحصیلی از روز شنبه 15 شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان نوسازی مدارس مهراله رخشانی مهر مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان نوسازی مدارس مهراله رخشانی مهر مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۴ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری ۵ تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی ۶ رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد ۷ افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۸ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد مهمترین اخبار اجتماعی نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شود آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۰۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعزیرات به دنبال بازگشت ۱۰ میلیارد یورو ناشی از واردات ۵۰۰ شرکت بی‌نام و نشان منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم رادار کاشف‌ــ‌۹۹ پدافند هوایی ارتش رونمایی شد جابه‌جایی ‌یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان / صادرات غیر نفتی ۳۱ درصد افزایش یافت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان نوسازی مدارس میلیارد تومان آموزش و پرورش میلیون تومان مدارس دولتی دانش آموزان کلاس درس هزار بخاری رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد