Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:59:54 GMT

خرید بیش از ٢٨٩ هزار تُن گندم در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۶۴۸

خرید بیش از ٢٨٩ هزار تُن گندم در آذربایجان‌غربی

امید زینالی اصل روز چهارشنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، ۶٣ مرکز خرید راه‌اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: با این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ١۴ درصدی خرید گندم مواجه هستیم. 

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: ارزش محصولات خریداری شده، هفت هزار و ٣۶٨ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زینالی اصل تاکید کرد: تاکنون ٧٣ درصد این مبلغ یعنی بیش از  پنج هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مطالبه کشاورزانی که محصولات خود را به مراکز خرید گندم تحویل داده‌اند، در حال پرداخت است و این روند تا اتمام زمان خرید و تسویه حساب ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی برای خرید گندم در سال جاری آمادگی کامل دارد و در این خصوص از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند. 

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ١٧ کارخانه آردسازی در این استان فعال است، گفت: ۶٣ درصد آرد مصرف شده توسط کارخانه آردسازی داخل استان تهیه شده و باقی نیز از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا امسال با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲ هزار و ۵٣۶ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش‌بینی شده است. 

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۳۸۰ هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص دارد و بقیه باغات و مزارع سبزی و صیفی جات هستند.

برچسب‌ها گندم آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم آذربایجان غربی ارومیه گندم آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد