Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:19:51 GMT

رشد ۱۰۰ درصدی بازرسی کارشناسان استاندارد یزد از بازار

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۰۷۷

رشد ۱۰۰ درصدی بازرسی کارشناسان استاندارد یزد از بازار

ایسنا/یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: میزان بازرسی و نمونه برداری از واحدهای صنفی از ابتدای امسال تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی میزان بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال چهار هزار و ۶۳۳ بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و صنفی توسط استاندارد یزد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک هزار و ۲۹۳ مورد از مجموع بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده طی این مدت، مربوط به نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان بوده که از این واحدها ۵۳۵ مورد نیز بازرسی صورت گرفته است.

دبیر شورای استاندارد استان در توضیح طرح طاها نیز گفت: با توجه به  شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل انجام طرح کشوری و سراسری طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که واحدهای صنفی سطح بازار، جامعه هدف کارشناسان استاندارد را تشکیل میدهند.

وی در این راستا تاکید کرد: در همین مدت دو هزار و ۸۶۵ مورد بازرسی و نمونه‌برداری نیز از واحدهای صنفی استان انجام شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی استان یک هزار و ۴۲۸ بوده است که با این حساب استاندارد یزد، رشد ۱۰۰درصدی بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی را تجربه کرده است.

زارع خاطرنشان کرد: از مجموع آزمون‌های انجام شده روی نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استانداردهای ملی مربوطه، ۹۹۶ مورد انطباق و ۲۲۴ مورد مغایرت طی این مدت مشاهده شده که مراتب تذکر و اخطارهای لازم انجام شده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، این مسئول در پایان گفت: هدف آن است که با بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که از واحدهای تولیدی و اصناف انجام می‌شود، شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره‌ببرند لذا از آنان تقاضا داریم تا به محض مشاهده مراتب غیر استاندارد، مورد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ با استاندارد در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نظارت بر بازار استاندارد واحدهای تولیدی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی