Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@02:13:52 GMT

واکنش ماکرون به اقدام موهن شارلی ابدو

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۲۶۷

ساعت24-رئیس‌جمهور فرانسه با بی‌اعتنایی نسبت به جدیدترین گستاخی نشریه فرانسوی در بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) گفت که در جایگاهی نیست که بخواهد درباره این اقدام توهین‌آمیز قضاوت کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (سه‌شنبه) با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «شارلی‌ابدو» روز سه‌شنبه و یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ مورد محاکمه قرار گیرند، اعلام کرد که کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سفر خود به لبنان در توجیه این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در نشریه شارلی ابدو  قضاوت کند.

با اینحال این مقام عالیرتبه فرانسوی تأکید کرد که شهروندان فرانسه وظیفه دارند که برای یکدیگر احترام و نزاکت قائل شوند و از شیوه «گفت‌وگوهای نفرت‌‌پراکنی» بپرهیزند.

وی توضیح داد: «رئیس‌جمهور این کشور هرگز در جایگاهی قرار ندارد که درباره انتخاب سرمقاله یک خبرنگار یا اتاق خبر قضاوت کند. هرگز. زیرا ما آزادی بیان داریم».

نشریه شارلی ابدو، در سرمقاله توهین‌آمیزی که سه‌شنبه همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرده نوشته، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»

کاریکاتورها و تصاویر توهین‌آمیز نشریه شارلی‌ابدو بارها جنجال‌آفرین شده‌اند. کاریکاتورهایی که این نشریه روز گذشته مجدداً منتشر کرده اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد. این اقدام با تظاهرات‌های گسترده مسلمانان در سراسر دنیا روبه‌رو شد. 

دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۱ بعد از یک حمله تحت حفاظت پلیس قرار گرفته که این مسئله تا به امروز پابرجا است.

فرانسه اینگونه هتاکی‌ها را جزو موازین آزادی بیان قلمداد می‌کند، با این حال، این کشور یکی از چندین کشور غربی است که انکار واقعه ادعایی «هولوکاست» را جرم تلقی می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: موهن به پیامبر اکرم نشریه شارلی ابدو تصاویر موهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش | حقوق ناکافی، ساعات طولانی کار بدون بیمه بیکاری | ما شما را را درک می‌کنیم، اما...
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط