Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@18:32:29 GMT

رشد 100 درصدی دستاوردهای نیروی پدافند هوایی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۲۷۶

رشد 100 درصدی دستاوردهای نیروی پدافند هوایی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در سال جهش تولید رشد دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امروز (چهارشنبه) در حاشیه آئین رونمایی از دستاوردهای دفاعی در حوزه پدافند هوایی با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات پدافند هوایی، تجهیزات پنهان و غیر قابل رسانه‌ای شدن هستند و تنها تعداد محدودی از آنها را می‌توان رسانه‌ای کرد، گفت: سامانه‌های پدافندی به عنوان تجهیزات پنهان کار در مورد نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا دشمنان را از کرده خود پشیمان کند به همین دلیل تنها تعداد محدودی از این تجهیزات امروز رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سامانه عماد یک سامانه منحصر به فرد است که می‌تواند بازی جنگ را مدل سازی کند و در همه حوزه‌های پدافندی مورد استفاده قرار گیرد. این سامانه دارای نرم‌افزار و سخت افزار بسیار پیشرفته است و این قابلیت را دارد که آن را ارتقاء دهیم، تا پیش از این انحصار این سامانه فقط در دست چند کشور پیشرفته دنیا بود و امروز همکاران ما در نیروی پدافند ارتش اسم انحصار را شکستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه رادار کاشف -۹۹، گفت: کاشف -۹۹ راداری سه بعدی و آرایه فازی و متحرک است که به منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.

امیر صباحی فرد تاکید کرد: ما امروز به این توانایی رسیده‌ایم که هر پرنده‌ای را در آسمان کشور و منطقه شناسایی و در صورت نیاز مورد اصابت قرار دهیم.

وی همچنین اعلام کرد: در سال جهش تولید رشد دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش صددرصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش دستاوردهای نیروی پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه