Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:32:34 GMT

آنچه در روز سیزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۲۸۰

آنچه در روز سیزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت

‍‍‍‍‍‍

کارشناس علوم قرآنی گفت: سیزدهم محرم پس از آنکه اسرای کربلا را وارد کاخ ابن زیاد کردند و گفت‌وگو‌یی بین ابن زیاد، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رخ داد اسرا را به بند کشیده و به زندان بردند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، احمد هاشمی پیرامون وقایع روز سیزدهم ماه محرم گفت: در روز سیزدهم ماه محرم پس از آنکه اسرای کربلا را وارد کاخ ابن زیاد کردند و گفتگو‌هایی بین ابن زیاد و «امام سجاد (ع)» و حضرت «زینب کبری (س)» رخ داد اسرا را به بند کشیده و به زندان بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تبلیغات ابن زیاد پیرامون اسرای کربلا اشاره و ابراز کرد: از آنجا که ابن زیاد فکر می‌کرد که توانسته افکار عمومی شهر کوفه را به نفع خود تمام کند لذا بر منبر‌ها می‌رفت و پیرامون بلایی که خداوند بر سر کاروان کربلا آورده سخن می‌گفت دروغ و افترا به «امام حسین (ع)» و «امیرالمومنین (ع)» نسبت می‌داد و تلاش داشت تا خطای خود را در چشم مردم رویکردی درست نشان دهد.

هاشمی به مخالفت «عبدالله بن عفیف ازدی» اشاره و بیان کرد: هنگامی که ابن زیاد بر یکی از منبر‌های شهر کوفه رفته بود و پیرامون «امام حسین (ع)» و «امیرالمومنین (ع)» تبلیغات نادرست می‌کرد «عبدالله بن عفیف ازدی» که از یاران «امام حسین (ع)» و «امیرالمومنین (ع)» بوده و در جنگ‌های جمل و صفین چشمانش را در راه همراهی با «امیر المومنین (ع)» از دست داد بود پس از واقعه عاشورا به سخنان ابن زیاد اعتراض کرد و زبان به نکوهش ابن زیاد در مسجد کوفه باز کرد که در نتیجه به دستور ابن زیاد سر از تنش جدا نمودند و بدنش را به‌دار آویختند.

وی به رویکرد «امام حسین (ع)» در شکل‌گیری قیام عاشورا اشاره و بیان کرد: قیام «امام حسین (ع)» فقط اعتراض به دستگاه خلافت یزید نبوده است، «امام حسین (ع)» فساد، انحراف، نابسامانی و کج‏روی را در جامعه اسلامی احساس کردند و درصدد اصلاح آن برآمدند، از این ‏رو برای جلوگیری از انحراف و فساد در جامعه دینی، راه خروج و حرکت از مدینه را در پیش گرفته و در یک جمله، این نهضت بزرگ را ارائه کردند.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: در زمان امامت «امام حسین (ع)» زمامداران جامعه به فسق و فساد پرداخته و در عین حال ارزش‏های معنوی از یاد رفته بود همچنین دیگر جایگاه فکری، سیاسی و مفاهیم اخلاقی وجود نداشت، در جامعه سال 60 هجری قمری هیچ معیار و ضابطه‏‌ای در میان کارگزاران وجود نداشت و ظلم و تبعیض به نهایت خود رسیده بود از سوی دیگر بدعت‏‌های بسیاری در دین پیدا شده بود و از مذهب به عنوان وسیله تخدیر مردم و تأمین خواسته‏‌های حکّام و مفسدان، استفاده می‏‌شد.

وی در همین راستا ادامه داد: دین‏ مداری و مادی‌‏گرایی، قیامت را از یاد‌ها برده بود همچنین جلوه‏‌های فریبنده زندگی پر رزق و برق این دنیا همچون بیماری، متدیّنان را زمین‌گیر کرده و آنان را تسلیم پیشامد‌ها نموده و دلیری و رادمردی را از وجود انسان‏های پاک زدوده بود. حکومت اموی این راه و روش را پیش می‏‌رفت تا جامعه‌‏ای که «پیامبر اکرم (ص)» تأسیس کرده بودند را به فنا ببرد و سنّت‏‌ها و ارزش‏های دینی به فراموشی سپرده شوند.

هاشمی به همراهی «حضرت زینب کبری (س)» در قیام عاشورا اشاره و ابراز کرد: پس از شهادت «امام حسین (ع)» وظیفه قافله سالاری بر عهده «حضرت زینب کبری (س)» گذاشته شد. رئیس قافله ایشان بودند چراکه یگانه مرد قافله یعنی حضرت «زین العابدین (ع)» در این وقت به شدت مریض شده بودند، «حضرت زینب کبری (س)» علاوه بر حفاظت از جان «امام سجاد (ع)» می‌بایست از اطفال و فرزندان قافله اسیران نیز محافظت می‌کردند ایشان از همان عصر عاشورا به دستور «امام سجاد (ع)» مامور شدند زنان و کودکان آواره را در خیمه‌ای جمع کنند.

وی به تلاش‌های «حضرت زینب کبری (س)» پس از واقعه کربلا اشاره و ابراز کرد: سعی و تلاش «حضرت زینب کبری (س)» در محافظت از اسرا به حدی بود که به لقب «امینة الله» ملقب شدند، زیرا اسرا امانت‌هایی بودند، که به دست آن حضرت سپرده شده بودند.

هاشمی پیرامون رشادت «حضرت زینب کبری (س)» خاطرنشان کرد: حضرت «زینب کبری (س)» در مجلس یزید اجازه ندادند فاطمه دختر «امام حسین (ع)» را به کنیزی ببرند و با جدیت جلوی این کار را گرفتند، «امام سجاد (ع)» در این سفر در همه امور با حضرت زینب کبری (س)» مشورت می‌کردند، چرا که ایشان را غمگسار اسیران و پرستار یتیمان می‌دانستند.

منبع : میزان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1561/P/S9,1299/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها ۱ از داستان شیعه شدن یک زوج آلمانی تا ارادت یک سومالیایی به حضرت عباس(ع) ۲ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۳ نیم میلیارد یورو هدیه ناقابل دولت به ۴ درصدی‌ها! ۴ عاقبت "ابن حر" پس از کشته شدن مختار ۵ سرانجام ابراهیم اشتر پس از شهادت مختار/ فرزند مالک در کجا کشته و دفن شد؟ ۶ ۴۲ درصد نیازمندان، سهام عدالت ندارند ۷ بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌ها، چه زمانی است؟ ۸ بارش الطاف حسینی(ع) در محرم کرونایی! مهمترین اخبار رسانه ها آنچه در روز سیزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت نیم میلیارد یورو هدیه ناقابل دولت به ۴ درصدی‌ها! ۴۲ درصد نیازمندان، سهام عدالت ندارند از داستان شیعه شدن یک زوج آلمانی تا ارادت یک سومالیایی به حضرت عباس(ع) مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم تأکید گروه‌های مقاومت بر حق ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی رادار کاشف‌ــ‌۹۹ پدافند هوایی ارتش رونمایی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس روز سیزدهم ماه محرم حضرت زینب کبری امام حسین امام سجاد رسانه ها ابن زیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود