Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:46:01 GMT

کنترل کرونا در تهران دشوار است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۳۰۴

کنترل کرونا در تهران دشوار است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می کند، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در دیدار با مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، ضمن تشریح شرایط ویژه ای که در استان تهران برای کنترل اپیدمی کرونا حاکم است، فعالیت شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی را در این تکانه‌های اقتصادی ارزشمند خواند و افزود: با شیوع ویروس کووید ۱۹، فعالان اقتصادی در این حوزه با فلسفه حرفه‌ای کمک به مردم وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کرونا خارج از بدن ما تکثیر می‌شود؟ نشانه‌های دیابت در کودکان چیست؟ تصمیم گیری درخصوص پروتکل‌های بهداشتی مدارس

وی با پرجمعیت خواندن استان تهران از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر استان‌ها در کشور، بیان کرد: بالغ بر ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان تهران سکونت دارند. از طرفی پدیده سکونت‌های غیررسمی در این استان بسیار شایع است، به طوری که ۱۲ تا ۱۳ درصد شهروندان در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، این افراد وضعیت بهداشتی ضعیفی دارند و کنترل بیماری در این مناطق به مراتب سخت‌تر است.

زالی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون نفر به صورت شناور در ساعات آغازین روز به تهران وارد و در ساعات واپسین روز از تهران خارج می‌شوند، افزود: نکته حائز اهمیت این است که روزانه ۴۰۰ هزار خودرو فقط از استان البرز به تهران وارد می‌شوند. همچنین حاشیه نشینی، سکونت اتباع بیگانه و سکونت اتباع بیگانه فاقد کارت اقامت در تهران بیشتر از سایر استان‌ها مشاهده می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، عنوان کرد: در حال حاضر که مشاغل آموزشی فعالیتی ندارند، روزانه ۸۵۰ هزار نفر از مترو و ۸۰۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده می‌کنند و حدود ۷۵ هزار تاکسی تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی مشغول به خدمت رسانی هستند. یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می‌کند، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

زالی با تاکید بر اینکه کنترل بیماری در تهران دشوار است، جمعیت ۹۶۰ هزار نفری منطقه ۴ شهرداری را که معادل ۱,۵ برابر جمعیت استان ایلام است، به عنوان تنها یکی از مناطق استان تهران، مصداق این دشواری خواند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، با اشاره به چالش‌های حوزه دارو و تجهیزات در مواجهه با بحران کووید ۱۹، تصریح کرد: فعالان در این حوزه‌ها در طول سالهای اخیر به علت تکانه‌های متفاوت، با شرایط شکننده اقتصادی به استقبال کرونا رفتند. اوج گرفتن تحریم‌ها، افزایش قاچاق، نوسانات ارزی و مشکلات گمرکی امنیت اقتصادی را در دراز مدت با چالش رو به رو کرده بود.

به گفته وی، این عوامل موجب شد در شروع بحران کرونا، شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی از نظر اقتصادی و مولفه‌های تجاری شرایط کاملاً نامطلوبی را تجربه کنند.

زالی ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری فعالان دارویی و تجهیزات پزشکی، گفت: شرکت‌هایی که فعالان اقتصادی این حوزه بودند با فلسفه حرفه‌ای کمک به مردم وارد میدان مبارزه با ویروس کووید ۱۹ شدند و علی رغم فشار تحریم‌ها تاکنون بقای شرکت‌ها در این شرایط را حفظ کرده‌اند.

وی در پایان در خصوص آغاز موج سوم در آینده‌ای نزدیک و گسترش بیش از پیش بیماری در پاییز پیش رو هشدار داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ویروس کرونا استان تهران بحران کرونا علیرضا زالی استان البرز سلامت تجهیزات پزشکی استان تهران هزار نفر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟

سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

منبع: همشهری آنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند