Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه می یابد.

حیدر قاسمی، امروز (چهارشنبه_۱۲ شهریور) در جمع خبرنگاران در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات به این معنا است که در مرحله اول کاندیداها به حداقل رای مورد نیاز برای انتخاب شدن دست پیدا نکرده اند و در مرحله دوم در هر حوزه انتخابیه ۲ نفر برای ورود به مجلس به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود که انتخابات مرحله دوم مجلس در روز ۲۹ فروردین برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا وزارت کشور و ستاد کرونا تصمیم به برگزاری انتخابات در ۲۱ شهریور گرفتند.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، ادامه داد: در مرحله دوم انتخابات تبلیغات محیطی و ستاد انتخاباتی نامزدها را نداریم و تبلیغات این مرحله به شکل مجازی و از طریق صدا و سیما انجام می شود و هر کاندیدا می تواند، ۳ بار به مدت ۳۰ دقیقه در رادیو و تلویزیون برنامه های خود را ارائه دهد.

قاسمی تصریح کرد: تبلیغات مرحله دوم از ۱۳ شهریور آغاز می شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ شهریور ادامه دارد. نکته مهم و دغدغه ستاد انتخابات رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم است که فرمانداران این دو شهرستان تمهیدات لازم در این خصوص را اتخاذ کرده اند.

وی گفت: مدت رای گیری طبق قانون ۱۰ ساعت است و به دلیل شرایط کرونا تمدید نخواهد شد، به همین دلیل شهروندان باید رای خود را در ساعت مقرر به صندوق بیندازند. افرادی که در شعب رای هستند باید ماسک داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص جلسه امروز ستاد انتخابات، گفت: امروز دومین جلسه ستاد انتخابات را با حضور تمام اعضای ستاد برگزار کردیم که فرمانداران گزارشی را از آخرین وضعیت حوزه خود ارائه دادند. در این جلسه که نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشت، تصمیماتی درباره غربالگری افراد حاضر در شعب رای و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز، نحوه اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و تامین امنیت انتخابات اتخاذ شد. 

قاسمی افزود: تعرفه های انتخابات از امروز تحویل حوزه های انتخابیه می شود و خوشبختانه مشکل خاصی برای برگزاری یک انتخابات پرشور نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، گفت: هیچ نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان وجود ندارد و مبحث مربوط به فاصله گذاری اجتماعی بررسی شده و مردم بهتر است که با ماسک وارد شعب اخذ رای شوند.

وی اظهار کرد: تلاش داریم به مردم این اطمینان را بدهیم که با امنیت کامل و در فضای کاملا بهداشتی می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

قاسمی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی به خوبی در محرم رعایت شد، گفت: مردم به خوبی پروتکل ها را رعایت می کنند و در سطح شهر با حفظ فاصله به عزاداری پرداختند. در یک جامعه متکثر نمی توان برای تک تک افراد مامور گذاشت که فلان کار را درست انجام دهند، اما در کل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها نمره خوبی می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: تیم های نظارتی ویژه بر اصناف، کنترل خوبی دارند و به دقت بر رعایت پروتکل ها در واحدهای صنفی نظارت می ‌کنند. البته موارد کمی هم تخلف در ماه محرم داشتیم و از برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده در برخی محلات جلوگیری کردیم‌.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: به طور رسمی بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور خواهد بود، اما این بازگشایی در مناطق سفید به شکل حضوری، مناطق زرد به شکل نسبتی و در مناطق قرمز آموزش به شکل مجازی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات مجلس یازدهم مرحله دوم انتخابات ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت

 

تابناک _ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

برای دومین دور از انتخابات مجلس دوازدهم  حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود.

عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات