Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:47:08 GMT

میزان آلودگی پالایش گاز ایلام کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۳۲۲

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در آینده نزدیک با راه اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت LPG ، میزان آلودگی ناشی از سوختن فلر این شرکت به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر " روح‌اله نوریان" در بازدید نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: این واحد صنعتی برای افزایش تولیدات محصولات جانبی برنامه های مدونی طراحی و در دست اقدام دارد که در صورت موافقت ستاد شرکت ملی گاز ایران در آینده نزدیک مطالعات و کارهای اجرایی آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در این پالایشگاه خبرداد و گفت: در آینده نزدیک با راه اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت LPG توسط آن شرکت، میزان آلودگی ناشی از سوختن فلر این شرکت به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و در فاز دوم این واحد صنعتی که در آینده شروع به کار خواهد کرد واحد TGTU در راستای دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در واحد بازیافت گوگرد احداث خواهد شد که با وجود آن، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در واحد تولید گوگرد محقق می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در مدل تعالی سازمانی پالایشگاه همگام با شرکت ملی گاز ایران معیارها و اهدافی در زمینه حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار دارد که مسئولان و کارکنان این شرکت خود را موظف به رعایت حداکثری و حفظ محیط زیست در بخش های آب، خاک و هوا می‌دانند، تصریح کرد: با  نصب و راه اندازی زباله سوز واحد تصفیه خانه پساب صنعتی ، لجن های تولید شده در واحد تصفیه خانه پساب صنعتی به نحو مطلوبی امحا می شوند که خود گامی دیگر در راستای مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست در این شرکت می باشد. 

وی از مطالعات اولیه فروش گوگرد مذاب در این پالایشگاه خبر داد و اظهار کرد: مهمترین مشتریان گوگرد کارخانه های تولید اسید سولفوریک سازی هستند و فروش گوگرد بشکل مذاب در پالایشگاه باعث کاهش هزینه هایی می‌گردد که صرف شکل دهی آن می‌شود و در شرکت‌های خریدار ضمن حفظ خلوص بالای گوگرد از مصرف انرژی جهت مذاب نمودن ممانعت بعمل می آید.

«علی اکبر بسطامی» نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در این بازدید، گفت: در شرایط  امروز اقتصادی کشور، بارزترین معروف انجام خدمات، کار و تلاش برای تولید پایدار و اشتغال و خدمت بی منت به مردم است که در این راستا پالایشگاه گاز ایلام قدمهای مثبتی برداشته است.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله بر برنامه محور بودن مسئولان اجرایی کشور تاکید می کند و این مهم می بایست برای آنها درس آموز و عبرت انگیز باشد تا مردم و نظام به خود متکی باشند، اظهار داشت: مدیران اجرایی می بایست با روحیه جهادی کشور را اداره کنند و نامگذاری هر سال توسط معظم له به همین منظور است .

بسطامی با بیان اینکه در هر جا که متکی به دانش جوانان انقلابی، مدیران و دست اندرکاران توانمند بوده ایم، موفقیت های خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: با هم افزایی و دانش مبتنی بر آموزه های دینی و بهره گیری از نیروهای متخصص و کارآمد می توان کشور را در زمینه های مختلف اداره کرد.

 نماینده مردم ایلام، ایوان ،سیروان، چرداول ، هلیلان ، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 11 درصد گاز کشور در این دیار مرزی قرار دارد و نباید محروم باشد، گفت: استان ایلام  یکی از استانهای نفت و گاز خیز کشور است ولی متاسفانه آنچنان که باید و شاید در زمینه های مختلف به آن توجه نشده است و انتظار می‌رود که مسئولان در سطح ملی به آن توجه ویژه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام شرکت پالایش گاز ایلام مجلس شورای اسلامی گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست