Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهور گفت: جزیره کیش و ارس میان دیگر مناطق آزاد کشور بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پول نیوز، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، شامگاه دیروز در بازدید از کارخانه زمهریر و مبلمان سازی شرکت سام چوب کیش، مجتمع های مسکونی پرشین2 و خانه، هتل پانوراما؛ جزیره کیش و ارس را به عنوان مناطق پیشرو در توسعه و پیشرفت پروژه های عمرانی با افزایش حجم سرمایه گذاری میان دیگر مناطق آزاد کشور بر شمرد و گفت: در آینده نزدیک مجموعه پروژه های مناطق آزاد توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که بالغ بر 5 هزار و 800 میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک در ادامه تصریح کرد: این پروژه ها مجموعه هایی از بخش های تولیدی، هتل، مخازن ذخایر نفت و فرآورده های نفتی، اسکله ها،پروژه نیروگاهی و طرح های کشاورزی هستند که بیستم شهریور توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص میزان حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ویژه در جزیره کیش گفت: خوشبختانه مناطق آزاد در سال گذشته بیش از 60 درصد نسبت به سال 97 حجم افزایش سرمایه گذاری را داشته است که در این میان بیشترین حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و ارس بود.
وی با بیان این که در حوزه اشتغال با اجرای 4 برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی موفق عمل کردیم اظهار داشت: علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم ها توانستیم برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حجم سرمایه گذاری را در این مناطق افزایش دهیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا به خصوص در ایام اسفند ماه سال گذشته و نوروز امسال با کاهش گردشگری مواجه شدیم که با اهتمام به رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم با موفقیت از این بحران نیز عبور کنیم و شاهد رشد و شکوفایی صنعت گردشگری باشیم.
مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از خرداد سال جاری نسبت به سال گذشته در مقایسه ماه به ماه یک درصد نسبت به ماه سال گذاشته شاهد افزایش گردشگر در این منطقه هستیم و همچنین جریان سرمایه گذاری در مناطق آزاد رضایت بخش بوده است.
مرتضی بانک میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی مناطق آزاد را در سال 98 بیش از 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: نسبت به سال 97؛ 6 هزار و 800 میلیارد تومان به ارزش ارزی نزدیک به 200 میلیون دلار در  پروژه های مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه دشمنان، همچنان فعالین اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در بازار داخلی و صادرات هستند و امسال نیز شاهده این روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور خواهیم بود.
شایان ذکر است در ادامه این بازدیدها با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و هیئت همراه و غلامحسین مظفری مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مجموعه فیاک و پارلمان زنان افتتاح شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مناطق آزاد سرمایه گذاری کیش جزیره اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری در مناطق آزاد مشاور رئیس جمهور حجم سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم