Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین رحیمی صبح امروز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت، طرح پوشش بیمه سلامت رایگان، پوشش بیمه‌ای اقشار کم درآمد مانند پوشش بیمه‌ای زندانیان و خانواده آنان، پوشش بیمه‌ای مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و پوشش بیمه‌ای اتباع بیگانه را از اقدامات عمومی حمایتی بیمه سلامت برای آحاد هموطنان عنوان کرد و افزود: آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی دانشگاهی و حذف استفاده از دفترچه در موارد بستری، ارزیابی وسع متقاضیان بیمه در شهرها و روستاها برای برخورداری بیمه شوندگان از یارانه حق بیمه، جلوگیری از ایجاد همپوشانی‌های بیمه‌ای جدید بصورت مکانیزه و تعیین تکلیف همپوشانی‌های موجود و احراز هویت بیمه‌شدگان به صورت مکانیزه از طریق استعلام از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال از دیگر اقدامات تاثیرگذار این سازمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت ایلام به پوشش حمایتی این سازمان به گروه‌ها و مبتلایان بیماری خاص اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای بدون پرداخت حق بیمه، حذف نظام ارجاع برای این گروه از بیمه شدگان در صندوق روستائیان، حذف دوره انتظار برای دریافت دفترچه بیمه المثنی از بدو تاسیس سازمان و پوشش بیمه‌ای رایگان بدون انجام ارزیابی وسع از آغاز سال ۹۸ از اقداماتی است که برای این گروه انجام شده است.

رحیمی در ادامه استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی، تجمیع اطلاعات بیمه شدگان برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، عملیاتی کردن ارزیابی وسع، حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای سازمان با سایر سازمان‌های بیمه گر پایه، کنترل مکانیزه همپوشانی‌های بیمه‌ای، ‏ ارتباط مکانیزه با سازمان ثبت احوال جهت اعمال کنترل‌های هویتی و برقراری امکان ثبت نام اینترنتی برای فاقدین پوشش را از جمله فعالیت‌های نوآورانه، مبتکرانه و توسعه‌ای این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت در کشور اشاره کرد در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.

رحیمی اظهار کرد: مجموعه بدهی بیمه سلامت کشور در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است، مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و تمامی مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

وی گفت: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: بودجه مصوب هیئت دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون باید چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تامی ن می‌شد اما تنها حدود دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی گفت: هزینه بستری‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

رحیمی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیر از دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

کد خبر 5013577

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت ایلام خدمات درمانی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا میلیارد تومان پوشش بیمه ای بیمه سلامت بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت