Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ از آنجایی که در اوایل سال جاری ویروس کرونا مانند یک آتش‌سوزی بزرگ در سراسر جهان گسترش پیدا کرد، برخی دولت‌ها برای مهار شیوع اقداماتی سریع را انجام دادند.

کره جنوبی، تایوان و ویتنام، از جمله کشورهایی بودند که به دلیل انجام آمایش‌های جمعی همراه با استراتژی‌های ردیابی و جداسازی کارآمد که در ابتدا به جلوگیری از گسترش کووید-19 کمک کردند، مورد تحسین قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق دیگر، بریتانیا و ایالات متحده به دلیل اجرای دیرتر قرنطینه مورد انتقاد قرار گرفتند و هر دو در حال حاضر در میان ملت‌هایی که بدترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند، قرار دارند.

ایتالیا و اسپانیا کانون‌های نخستین شیوع در اروپا بودند، اما به وسیله قرنطینه‌های سخت این شیوع را به میزان قابل توجهی تحت کنترل درآوردند؛ اگرچه اخیرا فصل تعطیلات تابستانی بار دیگر سبب افزایش نرخ ابتلا شده است.

مرکز تحقیقاتی پیو اخیرا یک نظرسنجی در خصوص نگرش عمومی نسبت به واکنش دولت‌های خود به بیماری همه‌گیر در 14اقتصاد پیشرفته جهان انجام داده است. این تحقیق نشان داد که نظرات به صورت میانگین، 73درصد مثبت بوده اما تفاوت نظر مردم در بریتانیا و ایالات متحده به وضوح دیده می‌شود.

گفتنی است که اکثریت 54درصدی در بریتانیا واکنش دولت خود را تایید نمی‌کنند، در حالی که 46درصد از مردم چراغ سبز به تلاش مقامات نشان می‌دهند.

در ایالات متحده که بالاترین آمار ابتلا را در جهان دارد، اکثریت 52درصدی بر این باورند که دولت این بحران را بد مدیریت کرده، در حالی که 47درصد معتقدند عملکرد خوبی داشته‌اند.

در کانادا این تضاد کاملا آشکار است و 88درصد از مردم اظهار داشتند که دولت به این بحران به خوبی واکنش نشان داد.

در نمودار ارائه شده، نظر مردم در خصوص نحوه واکنش دولت‌ها به کنترل شیوع ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین ایلان ماسک سومین فرد ثروتمند جهان شد/ روند صعودی سهام تسلا علت پرواز مدیرعامل هفته‌ای رویایی برای ثروتمندترین افراد جهان/ پیوستن دو فرد دیگر به جمع افراد دارای ثروت بالای ۱۰۰میلیارد دلار تحویل انبوه واکسن روسی کرونا از ماه آینده مصاف بایدن و ترامپ بر سر نژادپرستی و خشونت در کمپین ۲۰۲۰/ چه کسی پیروز میدان مبارزه خواهد بود؟ روسیه آماده میانجیگری بین ایران و آمریکا است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بریتانیا مدیریت بحران آمریکا قرنطینه ویروس کرونا بحران کرونا مهار شیوع قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود