Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:14:45 GMT

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات درون شهری فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۸۲۲

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات درون شهری فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: اجرایی کردن برنامه‌های مدون در استان فارس باعث شده تا استان فارس یکی از معدودترین استان‌های کشور است که توانسته است طی ۷ سال گذشته روند کاهشی تصادفات را اجرایی کنند به گونه‌ای که طی این مدت شاهد کاهش میزان تصادفات در تمامی معیارهای ارزیابی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۳۸ درصدی تصادفات درون شهری هستیم که این مهم زمانی محقق خواهد شد که دستگاه‌های متولی این امر با هماهنگی‌های لازم نسبت به اجرای برنامه‌های بلند مدت و هدفمند اقدام کنند.

او در خصوص وضعیت شهرستان‌ها نیز تصریح کرد: در شهرستان‌ها به علت پاره‌ای مشکلات دارای شرایط مناسبی در حوزه تصادفات نیستیم و در ۴ شهرستان استان فارس نظیر شهرستان‌های نی ریز، بوانات، مرودشت و لارستان طی ۵ ماهه اخیر میزان تصادفات درون شهری آنان افزایش یافته است

رئیس پلیس راهور استان فارس در خصوص ارزیابی میزان فوتی‌های تصادفات نیز تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۳۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در صحنه تصادفات رخ داده است و در میان فوتی‌های تصادفات نیز ۳۳ درصد از افراد در حین انقال به مراکز درمانی دچار فوت شده‌اند و ۳۱ درصد نیز در مراکز درمانی پس از تصادفات فوت شده‌اند.

عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ارزیابی وسایل نقلیه عنوان کرد: بر اساس پایش هایی که صورت گرفته است موتور سیکلت با بیش از ۳۴ و نیم درصد بیشترین سهم کشته شده‌ها را به خود اختصاص داده است و بیشتر این فوتی‌ها نیز مربوط به موتورسواران و راکبانی بوده است که از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از موتور دومین عاملی که بیشترین کشته را داشته است عابران پیاده است که ۳۳ درصد از فوتی‌های تصادفات را به خود اختصاص داده است این در حالی است که بیشترین تصادفات طی ساعت‌های ۱۸ الی ۲۴ روی داده است که سهم قابل توجه ۶۳ درصد از تصادفات در این بازه زمانی به ثبت رسیده است.

او افزود: عدم توجه به جلو نیز یکی از اصلی‌تری موضوعاتی است که در تصادفات نقش داشته و بخش قابل توجه ۳۵ درصدی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور استان خبر از افزایش ۴۵ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز داد و تصریح کرد: عامل انسانی ۹۰ درصد از سهم تخلفات در حوزه تصادفات را به خود اختصاص داده است این در حالی است که عوامل دیگری نظیر مشکلات جاده‌ای و مشکلات خودرویی نیز سایر عوامل تصادفات تعیین شده است.

کد خبر 5013869

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز عباسی تصادفات رانندگی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا خود اختصاص داده فوتی های تصادفات استان فارس فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید