Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@20:56:17 GMT

لیبی صادرات نفت را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۲۱۶

لیبی صادرات نفت را آغاز کرد

دو نفتکش نخستین کشتیهایی خواهند بود که از ژانویه امسال تاکنون در بندر بریقه لیبی نفت را برای صادرات بارگیری می کنند.

 

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: یکی از این محموله ها به میزان ۶۰۰ هزار تن، به شرکت OMV اتریش تحویل داده می شود و محموله دیگری به میزان مشابه بوده اما مقصدش مشخص نشده است.

نفت لیبی

بنادر نفتی لیبی از ژانویه از سوی گروههای مسلح وابسته به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر مسدود شده اند و همه صادرات و در نتیجه عمده تولید نفت لیبی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ملی نفت لیبی در پی مسدود شدن بنادر و تاسیسات نفتی، برای صادرات نفت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت اضطراری به قیمت از دست رفتن میلیاردها دلار درآمد نفتی تمام شده است.

 

ارتش ملی لیبی اوایل اوت آتش بس اعلام کرد و اگر این آتش بس حفظ شود، نفت بیشتری ممکن است از این کشور آفریقایی جنگ زده صادر شود. حتی تولید نفت لیبی هم فلج شده و از بیش از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و نفت زیادی در مخازن و بنادر نفتی وجود دارد.

 

اگرچه خبر بازگشایی بنادر برای لیبی خوب است اما برای بازار جهانی نفت خوب محسوب نمی شود. وخامت تولید لیبی اتفاق مثبتی برای قیمتهای نفت بوده که با مازاد عرضه شدید در بازار روبرو هستند و اوپک پلاس با کاهش چشمگیر تولید در تلاش برای مقابله با آن است. در واقع شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی برآورد کرده که محاصره بنادر نفتی لیبی می تواند کمک کند مازاد عرضه جهانی نفت امسال حداکثر ۶۵ درصد کاهش پیدا کند.

لیبی صادرات نفت را آغاز کرد

بر اساس گزارش پلاتس، اما این محاصره ضربه شدیدی به لیبی وارد کرده است. مصطفی سانالا، رییس شرکت ملی نفت لیبی اخیرا اظهار کرده که محاصره نفتی غیرقانونی تبعات فاجعه آمیزی برای اقتصاد ملی داشته و به استانداردهای زندگی مردم لیبی به شدت آسیب زده است. مخازن نفتی آسیبهای ماندگاری دیده اند و جریان نفت راکد در حال از بین بردن خطوط لوله است که تعمیر آنها هزینه هنگفتی دارد.

 

برچسب هاجنگ داخلی لیبی خلیفه حفتر کشتی نفتکش لیبی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: جنگ داخلی لیبی خلیفه حفتر کشتی نفتکش لیبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نفت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده