Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:21:16 GMT

کار بیمارستان ولیعصر اراک به اتمام حجت دادستانی کشید

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۲۹۸

کار بیمارستان ولیعصر اراک به اتمام حجت دادستانی کشید

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی وانقلاب اراک در راستای وظایف مدعی العموم، طی نامه‌ای به پیمانکار پروژه در حال ساخت بیمارستان ولی عصر(عج) اراک تذکرات لازم جهت تسریع در تکمیل این پروژه را صادر کرد.

پروژه بزرگ بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یک مرکز درمانی بسیار مهم برای اراک، استان مرکزی و حتی استان های همسایه، مدتهاست که در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه فراز و نشیب بسیار دیده و مسئولان بسیاری را به خود دیده است که برای بازدید از او آمده اند، با وعده های فراوان برای به ثمر نشستنش، اما هیچگاه روند پیشرفتش متناسب با اهمیتش نبوده است.

در چند ماهه اخیر که کرونا در دنیا و ایران شایع شده، جای خالی این بیمارستان در میان زیرساخت های درمانی استان مرکزی بیش از پیش به چشم می خورد، این پروژه از ابتدا با مشکلات مالی بسیار روبرو بود، البته در طول این سال ها تزریق های متعددی به آن صورت گرفت و قرار شد پس از ساخت توسط وزارت بهداشت تجهیز شود، اما همچنان مشکل مالی بزرگترین مشکل این پروژه بود، تا اینکه 20 خردادماه امسال رئیس سازمان مدیریت استان مرکزی اعلام کرد که در جلسه ای که هفته گذشته با رییس سازمان برنامه و بودجه داشته، بر اختصاص کامل بودجه برای افتتاح این پروژه تاکید و مقرر شده است که هر میزان اعتباری که پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک لازم است، پرداخت شود.

وی اظهار کرد: این بیمارستان تا خرداد سال 1400 با تزریق اعتبارات باقیمانده، افتتاح خواهد شد.

22 خرداد نیز استاندار مرکزی با بیان اینکه وزیر بهداشت در سال گذشته برای تجهیز بیمارستان ولیعصر اراک قول داده بود 43 میلیارد تومان اختصاص دهد، گفت: این اعتبار در حال حاضر تامین شده است و پس از تکمیل ساخت و ساز بیمارستان، برای خرید تجهیزات هزینه می شود تا این بیمارستان در خرداد ماه سال آینده آماده خدمات دهی به مردم استان باشد.

سیدعلی آقازاده در 11 تیرماه 99 در بازدید سرزده از این پروژه از روند فعالیت پیمانکار ابراز نارضایتی کرد و ضمن اشاره به تعداد پایین نیروهای مشغول بکار در پروژه گفت: مشکلات فعلی تنها مختص یک مجموعه نیست، بلکه به پیمانکار، ناظر و کارفرما باز می‌گردد، با اینکه نماینده کارفرما در این بازدید حاضر بود، اما هنوز اختیارات لازم را ندارد و در سازوکار مالی پروژه همچنان شاهد مشکلات و موانع زیادی هستیم. پیمانکار باید بیش از امروز فعال باشد.

وی با تاکید بر اینکه مقرر بود پیمانکار نقدینگی مناسبی را به پروژه تزریق کند، گفت: براساس صحبت‌های صورت گرفته، تا امروز حدود دو میلیارد تومان تزریق شده است در حالی که باید این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان می‌رسید.

آقازاده همچنین، در هشتمین روز از مردادماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان که با حضور دو نفر از معاونین وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: باید برای بهره برداری از این مرکز درمانی وابسته به علوم پزشکی اراک به یک راهکار قطعی برسیم تا این مرکز در پایان دولت در چرخه ارائه خدمات به مردم قرار گیرد.

پس از استاندار، دادستان اراک نیز در 26 مردادماه در جریان بازدید از این پروژه، میزان پیشرفت پروژه را به هیچ وجه قابل دفاع ندانست و بر لزوم ایجاد راهکارهای مناسب برای رفع فوری و آنی مشکلات موجود توسط پیمانکار تاکید کرد.

وی افزود: پیشرفت پروژه رضایت بخش و مطلوب نیست و نیاز به فعالیت موثر از ناحیه پیمانکار و نظارت مستمر کارفرما دارد و این در حالی است که این پروژه با کمتر از یک چهارم نیروی انسانی مورد نیاز فعال است.

وی در پایان گفت: حفظ حقوق عامه و بیت المال خط قرمز دستگاه قضایی است و در راستای اجرای آن با هیچ  فرد و گروهی مماشات نخواهیم داشت.

نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی نیز اعتراض خود را به کند بودن روند کار این پروژه و عملکرد پیمانکار در جلسات مختلف اعلام کردند، اما با اینهمه به نظر می رسد تغییری در روند فعالیت پیمانکار رخ نداده است چرا که روز گذشته دادستان اراک کار را به اتمام حجت با پیمانکار کشاند.

بر اساس اعلام دادگستری استان مرکزی، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک در نامه ای خطاب به پیمانکار پروژه بیمارستان ولیعصر اراک، ضمن اعلام نارضایتی از روند بسیار کند پیشرفت پروژه به لحاظ عدم اجرای تعهدات و توافقات به عمل آمده و اینکه نظر دستگاه‌های ذیربط در این امر تامین نشده، نسبت به تاخیر در اجرای پروژه هشدار داد.

قاسمی در این تذکر کتبی با اشاره به بازدید میدانی به عمل آمده در مرداد ماه سال جاری تاکید کرد: جهت سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه می‌بایست تعداد نیروی انسانی به مراتب بیشتری مشغول بکار شود و با توجه به گودبرداری انجام شده و زمان‌بر شدن اجرای پروژه، ساختمان اورژانس بیمارستان ناایمن شده و خطر وقوع حوادث جانی و مالی متصور است که در راستای ایمن سازی آن می بایست اقدامات مقتضی صورت گیرد.

وی همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال روند افزایشی شیوع آن در فصول آتی و از طرفی محدودیت ارائه خدمات درمانی به مردم، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز پروژه شد و به پیمانکار مربوطه هشدار داد ضمانت نامه اعلامی را هرچه سریعتر به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ارائه دهد چرا که در غیر این صورت برخورد قانونی و مناسب از سوی مدعی العموم انجام می‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تامین مالی پروژه به نظر می رسد دیگر نباید بهانه ای برای تکمیل سریع آن وجود داشته باشد، بر این اساس باید منتظر نتیجه این هشدار و اتمام حجت بمانیم، شاید این اتمام حجت بتواند طلسم بیمارستان ولیعصر اراک را بویژه در این دوران کرونازده بشکند و تا حدودی به سرانه تخت بیمارستانی که به گفته استاندار، "هم اکنون در کف سرانه تخت بیمارستانی" قرار دارد، بیفزاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان اراک بیمارستان ولیعصر اراک اراك استان مرکزی استانی اقتصادی بیمارستان ولیعصر اراک استان مرکزی اتمام حجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۱۰۲۹ ردیف بودجه و ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجید محمدرضا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به اتمام رسید.

وی با اشاره به از سرگیری پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال بود مسکوت مونده بود، افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن‌سازی کمربند امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تقاطع نیک اندیش نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو به مراحل پایانی رسیده است و اگر واگن تامین شود آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، تاکید کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، سال ۱۴۰۲ تملک برای آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال تمام شد.

محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با ۵۰ سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

وی تاکید کرد:با پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام شده است و سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمدرضاخانی با اشاره به وجود ۱۰۲۹ ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 749261

دیگر خبرها

  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری