Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:16:06 GMT

تلاش آمریکا برای افزایش ورود بخش خصوصی به مسائل نظامی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۵۴۶

تلاش آمریکا برای افزایش ورود بخش خصوصی به مسائل نظامی در افغانستان

‍‍‍‍‍‍

در حالیکه برخی کارشناسان از اعزام مخفیانه سربازان اجیر در پوشش نیروهای قراردادی ابراز نگرانی می‌کنند اما ارتش آمریکا تعمیر و نگهداری بخشی از ناوگان هوایی افغانستان را به یک شرکت خصوصی واگذار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارتش آمریکا قرارداد 35.7 میلیون دلاری را برای ارائه خدمات لجستیکی و تعمیر و نگهداری بالگردهای Mi-17  و PC-12 نیروی هوایی آمریکا را به شرکت «لیدوس» واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیدوس یک شرکت صنایع دفاعی آمریکایی است که در زمینه ارائه سیستم‌های امنیت اطلاعات و امنیت رایانه‌ای، خدمات مهندسی، نیروهای مسلح خصوصی، راهکارهای امنیت ملی و جنگ سایبری، سیستم‌های اسکن و شناسایی مواد منفجره و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌نماید.

به گزارش «دیفنس بلاگ»، براساس این قرارداد لیدوس تمام خدمات عملیات پرواز، تعمیر و نگهداری و لجستیک را ارائه کرده و اعضای نیروی هوایی افغانستان را نیز آموزش خواهند داد.

وزارت دفاع آمریکا در حالی بخشی از تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی افغانستان را به یک شرکت خصوصی واگذار می‌کند که کارشناسان درباره اعزام مخفیانه سربازان اجیر شرکت‌های امنیتی خصوصی به افغانستان در قالب نیروهای قراردادی ابراز نگرانی می‌کنند.

ارتش‌های خصوصی به همراه خود نگرانی‌های سیاسی و امنیتی بسیاری را دارند و برخی قوانین نظامیان ارتش‌های رسمی شامل آن‌ها نمی‌شود؛ که خطر ارتکاب هرگونه تخلف از جانب آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مشهورترین تخلف سربازان اجیر در کشتار میدان ناصریه عراق در سال 2007 بود. در این کشتار سربازان اجیر شرکت بلک واتر به جمعیت مردم که در این میدان حضور داشتند شلیک کرده و 17 غیرنظامی عراقی را کشتند.

با این حال خطر استفاده از سربازان اجیر بسیار بیشتر از یک نمونه محسوس از خشونت علیه غیرنظامیان است.

گزارش| «آسمان افغانستان» گروگان رسمی آمریکا/ ناوگان هوایی افغانستان پس از 18 سال کجاست؟احتمال اعزام مخفیانه سربازان اجیر در کنار نظامیان آمریکاییاندیشکده| خصوصی‌سازی جنگ؛ الگوی جدید امپریالیسم آمریکا در عصر نئولیبرالگزارش تسنیم| آیا خروج احتمالی نظامیان آمریکایی به خصوصی سازی جنگ در افغانستان ارتباط دارد؟

شرکت‌های امنیتی بیشتر سربازان خود را از کشورهای چون کلمبیا و فیلیپین استخدام می‌کنند، زیرا جذب نیرو از این کشورها نسبت به کشورهای چون آمریکا، کانادا و یا کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.

سربازان اجیر به بخش اجرایی دولت آمریکا این اجازه را می‌دهد تا بدون گزارش دادن به کنگره و یا مردم این کشور، آتش جنگ را تشدید کرده و حضور نظامی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... واکنش تند شورای امنیت ملی افغانستان به طرح خصوصی‌سازی جنگ دیدبان حقوق بشر: خصوصی سازی جنگ افغانستان باعث افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... واکنش تند شورای امنیت ملی افغانستان به طرح خصوصی‌سازی جنگ دیدبان حقوق بشر: خصوصی سازی جنگ افغانستان باعث افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم ۲ وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا غیرمحتمل است ۳ افشاگری خبرنگار آمریکایی درباره روزی که قرار بود «مایک پنس» رئیس‌جمهور شود ۴ عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم ۵ آتلانتیک: ترامپ جامعه آمریکایی را به سقوط می‌کشاند ۶ ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است ۷ بیانیه رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام: اعضا تاکید کردند آمریکا عضو برجام نیست ۸ ماکرون: دولت لبنان تا دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد مهمترین اخبار بین الملل بیانیه رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام: اعضا تاکید کردند آمریکا عضو برجام نیست لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم واکنش وزیر حقوق بشر پاکستان به اهانت غرب به قرآن کریم و پیامبر (ص) مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است جدیدترین آمار از بازگشت نخبگان به کشور/ کرونا آمار بازگشت را افزایش داد رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان هوایی افغانستان تعمیر و نگهداری خصوصی سازی جنگ سربازان اجیر شارلی ابدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد

به گزارش قدس خراسان،  اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر اظهار کرد: حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: این طور نمی شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

بلوکیان گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی‌گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی‌های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می‌خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

بلوکیان گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران نیز اشاره و اضافه کرد: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

بلوکیان گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد