Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی این سازمان به منظور فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بخش خصوصی در بنادر ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهار کرد: انواع کسب و کارها در در بنادر در زمینه‌های مواد معدنی، لجستیک کانتینر، جنرال کارگو، نفت، مواد شیمیایی، کالاهای خطرناک، روغن‌های خوراکی و انواع دیگر در سال‌های پس از انقلاب روز به روز در حال گسترده شدن است و توسعه این کسب و کارها باعث افزایش تقاضای روز افزون سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی در بنادر ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت‌های احداث شده به شکلی است که می‌تواند امکان تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه را در صورت احراز شرایط سیاسی در کوتاه‌ترین زمان رقم بزند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران چه ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده است؟ گفت: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی از طریق ایجاد فرصت‌های رقابتی سرمایه گذاری در بنادر، افزایش ترافیک دریایی از طریق استقرار فعالیت‌های مبتنی بر تجارت از راه دریا، ارتقا بهره‌وری تأسیسات و تجهیزات بندری و دریایی، بهبود شاخص‌های اقتصادی (تولید ناخالص داخلی استان‌های بندری، سرمایه گذاری و…)، افزایش اشتغالزایی، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجارت بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای، تولید و پردازش کالا، انتقال فن‌آوری، صادرات مجدد و گسترش ترانزیت کالا از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور رقم خورده است.

کوهساری در رابطه حمایت‌ها و تسهیلات لازم به منظور فعالیت هرچه بیشتر و بهتر سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران، گفت: تهیه و به‌روزرسانی بسته‌های مختلف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ساخت و توسعه انواع زیرساخت‌ها و تأسیسات و فعالیت‌های دریایی و نیز حال تدوین و به‌روزرسانی قوانین مناسب برای تخصیص درصدی از درآمدهای دولت ناشی از فعالیت‌های تجاری دریایی به توسعه مناطق ساحلی و حفاظت از محیط زیست دریایی حداکثر تا دو سال پس از تصویب و ابلاغ سند از مواردی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین حمایت از تشکیل شرکت‌های بیمه تخصصی دریایی و فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای موجود در حوزه دریا و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای خاص یکی دیگر از حمایت‌های انجام گرفته شده است و در کنار آن به ظرفیت سازی قانونی در راستای ارائه تسهیلات مالی مطابق با نرخ و عرف بین‌الملل جهت توسعه فعالیت‌های دریایی با تأکید بر حوزه‌های مزیت دار، رقابتی و استفاده از حداکثر توان داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد دیگر حمایت‌ها و تسهیلات، خاطرنشان کرد: از دیگر حمایت‌ها و تسهیلاتی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است می‌توان به تسهیل شرایط صدور ضمانت‏نامه بانکی و غیربانکی توسط صندوق توسعه صنایع دریایی حداکثر تا دو سال پس از تصویب و ابلاغ سند، اعطای تسهیلات در نظام بانکی بر مبنای مشارکت و بهره برداری در پروژه‌های دریایی به جای اخذ وثیقه اشاره کرد.

کد خبر 442068

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی بخش خصوصي سرمایه گذاری بخش خصوصی بنادر ایران بنادر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر سازمان بنادر و دریانوردی حمایت ها و تسهیلات بنادر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت دیده بانی دریایی کشف پیش دوستانه تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناخدا یکم سید شهاب الدین حجازی صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی نوشهر با اشاره به بند ششم سیاست‌های ابلاغی توسعه دریای محور تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد را و ایجاد پشتوانه علمی آموزشی برای توسعه دریا محور و فناوری دریایی از جمله مأموریت‌ها بیان کرد و گفت: چراغ راه دانشی و پژوهشی نداجا نیز فرامین و تدابیر فرماندهی مقام معظم کل قوا, دستورات امیر فرماندهی انتظارات و مطالبات ستادهای بالاتر و غیره است.

وی مطالعات راهبردی و تحقیقات نظری مدیریت دانش نداجا مدیریت دیده‌بان دریایی را از اهم فعالیت‌های پژوهشی بیان کرد و گفت: اشاعه تفکر راهبردی نظریه پردازی در حوزه‌های دفاع فعال سازی اندیشکده‌ها از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به رشد دایره نخبگان دانشگاهی ادامه داد: تقویت فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، تبدیل دانش‌ها و تجربیات پنهان، مدیریت دانش و نشریات دانش از اهم فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ناخدا حجازی از تشکیل مدیریت دیده‌بان دریایی برای کشف پیش دستانه علائم تغییر در حوزه‌های مأموریتی و شناسایی و تحلیل روندهای تأثیرگذار خبر داد.

وی ترسیم راه مرکز مطالعات را از برنامه آینده بیان کرد.

کد خبر 6100035

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • پردیس دریایی دانشگاه‌های مطرح کشور به هرمزگان منتقل می‌شود
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • مدیریت دیده بانی دریایی کشف پیش دوستانه تشکیل شد
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع