Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:49:31 GMT

دانش‌آموزان البرزی ۲ روز در هفته مدرسه می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۷۲۲

دانش‌آموزان البرزی ۲ روز در هفته مدرسه می‌روند

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر زمان بازگشایی مدارس را پانزدهم شهریورماه اعلام کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان البرز زرد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقسیم بندی وظایف برای بازگشایی مدارس انجام شده است، گفت: آمادگی لازم برای حضور حداقلی دانش آموزان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم برای حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم انجام شده است، گفت: تمرکز ما بر ورودی پایه اول ابتدایی، پایه اول متوسطه اول (هفتم قدیم) و پایه دهم متوسطه دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکم جمعیت دانش آموزان در استان البرز بالا است

قاسمی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس حداقلی است، گفت: برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که کلاس ۳۶ نفره تقسیم بر سه می‌شود و پشت هر میز یک دانش آموز خواهد نشست.

وی تاکید کرد: توصیه‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدیران مدارس اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری گفت: تراکم جمعیت دانش آموزان در استان البرز بالا است در این خصوص تدابیر ویژه برای حضور حداقلی اندیشیده شده است.

دانش آموزان البرزی دو روز در هفته مدرسه می‌روند

قاسمی با اشاره به اینکه دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه خواهند آمد، گفت: مابقی روزهای هفته آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استمرار یادگیری دانش آموزان، گفت: ممکن است در کلاس‌های که تراکم جمعیت بالاست حضور دانش آموزان به یک روز برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری گفت: در صورتی که به وضعیت کرونا در استان قرمز شود حضور دانش آموزان در مدارس منتفی و آموزش کاملاً به صورت مجازی خواهد بود.

ورژن جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود

قاسمی در خصوص کیفیت آموزش‌های مجازی نیز گفت: مقرر است در روزهای آینده از ورژن جدید شبکه شاد رونمایی شود که بسیاری از ضعف‌ها برطرف شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان در استان البرز، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در استان امکان استفاده از فضای مجازی و گوشی هوشمند را ندارند برای حل این مشکل راهبران آموزشی به صورت حضوری آموزش آنها را به عهده خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه بررسی می‌شود، گفت: ما دغدغه اولیا را درک می‌کنیم و به والدین اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

کد خبر 5013997

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسمی استان البرز شهرستان کرج سال تحصیلی جدید ویروس کرونا محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز دانش آموزان در استان حضور دانش آموزان استان البرز استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند