Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد همواره نقش تعیین کننده در جامعه داشته و دارند و از نقش محوری مساجد در محرم و رمضان نمی توان گذشت و امسال هم در شرایط کرونایی بچه مسجدی ها در محرم میدان داری کردند.

خبرگزاری شبستان؛ مازندران- مساجد، یکی ازکانون های اصلی و محور شکل گیری حرکت عظیم اجتماعی و فرهنگی و همراه کردن مردم در برنامه ها و مناسبت های مختلف هستند و محرم اوج دلدادگی مردم در مساجد و تکایاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مساجد همواره نقش تعیین کننده در جامعه داشته و دارند و از نقش محوری مساجد در طول سال و به خصوص در محرم و رمضان نمی توان گذشت و امسال هم در شرایط کرونایی بچه مسجدی ها در محرم میدان داری کردند و ضمن برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و عزاداری در این ایام، تهیه بسته‌های کمک معیشتی و توزیع اقلام بهداشتی ازجمله اقدامات مسجدی‌ها در ایفای این نقش مهم بوده است.

برگزاری جلسات سخنرانی، مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) بعد از اقامه نمازهای یومیه و حضور پر شور مردم در مساجد و تکایا جزء لاینفک محرم  سال های گذشته ما بوده است و اکنون با شیوع کرونا اگر چه از اجتماعات گذشته جلوگیری شده است اما همچنان مساجد و بچه مسجدی ها در کانون مساجد همچنان در اجرای برنامه های محرم و یک گام جلوتر از همیشه در دستگیری همه جانبه از نیازمندان یکه‌تازی می‌کنند.

 

شیوه نوین تبلیغ محرم در فضای مجازی گامی برای سلامت مردم در دوران کرونایی

حجت الاسلام «مهدی خوشرو » اظهار کرد: شیوه نوین تبلیغ محرم در فضای مجازی گامی برای سلامت مردم در دوران کرونایی است که امسال در دستور کار بسیاری از مساجد و کانون های مساجد قرار گرفته و در محرم امسال برنامه های متنوعی در فضای مجازی برگزار شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه هایی که برای رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه ارائه شد، مساجد با ایجاد گروه های مجازی و تبلیغی از طریق شبکه های پیام رسان و پیامک، ضمن ارائه برنامه های مختلف فرهنگی محرم، محتوا و مطالب بهداشتی را تهیه و آموزش های لازم به مردم برای پیشگیری از این بیماری را در دستور کار قرار دادند و این مهم باید همچنان ادامه یابد.

 

وی افزود: در دهه اول محرم  برنامه های مختلفی در مساجد و به همت کانون های مساجد و بچه مسجدی ها با رعایت پروتکل بهداشتی اجرایی شد و اکنون در دهه دوم محرم هم برنامه های متنوعی در این بخش تدارک دیده شده است و با رعایت دستور العمل های بهداشتی اجرایی می شود.

 

مرجعیت مساجد و احیاء و تعظیم شعائر دینی

«سید حمید هاشمی» با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ماه محرم و دهه اول این ماه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بچه‌های مسجد همچون همه محرم ها، امسال هم با شور و شعور حسینی و در راستای فرامین رهبری با رعایت پروتکل بهداشتی در مراسم های مختلف دهه اول محرم وارد عمل شده و نقش آفرینی کردند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسگری(ع) بهشهر افزود: ماه محرم حسینی و ایام عزاداری های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ازجمله مناسبت هایی است که به خوبی مرجعیت مساجد در گردهم آوردن مردم و احیاء و تعظیم شعائر دینی را ثابت می کند.

وی اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا به منظور پیشگیری و مقابله با این  ویروس کانون های فرهنگی هنری مساجد با کمک  پایگاه های مقاومت بسیج اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی و تولید ماسک و  توزیع کمک های مومنانه  کردند و در ماه محرم هم این مهم در اولویت برنامه های ما بوده است.

 

هاشمی گفت: چند روز مانده به محرم بچه مسجدی ها اقدام به سیاهپوش شدن مسجد برای اقامه عزای حضرت سیدالشهداء(ع) که شور حسینی را به قلب محلات و اهالی تزریق می کند، شدند و در ادامه راه با عزاداری های شب های محرم با رعایت دستور العمل بهداشتی و فاصله اجتماعی و همچنین کمک به نیازمندان در کمک های مومنانه، محرم به یادماندنی برجای گذاشتند.

وی یادآور شد: به همت خیران و نمازگزاران، بچه مسجدی ها و پایگاه بسیج مسجد امام حسن عسگری(ع) گراییل محله بهشهر، همزمان با عزاداری‌های دهه اول محرم، بسته های مختلف معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

 

آری، این روزها که کرونا زندگی را بر همه مردم سخت کرده و مشکلات بر نیازمندان سخت تر از گذشته شده است همدلی ادامه دارد و در دهه محرم امسال که اطعام دهی همچون گذشته وجود ندارد و از سفره های شام دهی و اطعام دهی بی پیرایه و با محبت و خلوص خبری نیست؛ عزاداران و نیازمندان همچنان مهمان سفره اطعام حسینی هستند و توزیع اقلام خشک مواد غذایی در بین افراد کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

 

بچه مسجدی ها میدان دار دستگیری از نیازمندان در محرم

تهیه بسته های معیشتی در کنار برنامه های مختلف فرهنگی دیگر یکی از برنامه های مهم محرم امسال بود و این مهم در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شد و بچه های مسجد از این مهم عقب نماندند.

 

کانون امام علی(ع) نکا در کوی مهرگان نکا یکی از کانون های فعال در توزیع بسته های معیشتی بود که 100 بسته کمک معیشتی و 100 بسته گوشت قرمز در بین نیازمندان محله خود توزیع کرد.

«مجتبی چادرنشین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بچه مسجدی ها میدان دار دستگیری از نیازمندان در محرم هستند و کمک به نیازمندان یکی از برنامه های مهم ما در محرم است که در دوران کرونایی هم این مهم با قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) نکا افزود: توزیع بسته های معیشتی یکی از برنامه های مهم محرم امسال بود که 100 بسته کمک معیشتی و 100 بسته گوشت قرمز در بین نیازمندان کوی مهرگان نکا بخشی از برنامه های ما در ماه محرم و در دهه اول این ماه بوده است که در کنار ده ها برنامه فرهنگی و عزاداری برگزار شد.

وی تصریح کرد: کانون های مساجد، کانون اثرگذار در محلات و مناطق مختلف هستند و نمی توان از اثرگذاری این کانون ها گذشت.

 

چادرنشین گفت: در کانون امام علی(ع) نکا با همت جوانان و همراهی امام جماعت این کانون و مسجد، کارهای اثرگذار فراوانی انجام شده و خدمت همچنان ادامه دارد تا در راستای تبیین دین و ارزش های اسلامی و انقلابی بیش از پیش مثمر ثمر بوده و افراد را از برنامه های ضدفرهنگی دشمن جدا کرده و با برنامه های فرهنگی در مسجد همگام و همراه کنیم.

به گزارش شبستان، در کنار همه برنامه های فرهنگی و برگزاری عزاداری ها با رعایت پروتکل بهداشتی و فعالیت در شبکه های اجتماعی در راستای اطلاع رسانی و تبیین ماه محرم، طبخ غذای گرم نذری و توزیع آن بین نیازمندان، شعارنویسی با مضمون محرم و حماسه بزرگ عاشورا بر روی خودروها، ضد عفونی کردن مساجد، معابر و محوطه‌های برگزاری مراسم سوگواری، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و راه اندازی کانال‌ها و گروه‌های مجازی و ارسال محتوا و مطالب آموزشی و بینشی با هدف تبیین نهضت عاشورا از جمله فعالیت‌های دیگر بچه‌های مساجد مازندران در محرم امسال و در دوران کرونایی در کنار همه بچه مسجد‌های کشور بوده است.

 

این فعالیت ها و تلاش برای تبیین قیام عاشورا و دستگیری از نیازمندان در دوران کرونایی، انتهای مسیر نیست چرا که جهاد در راه خدا پایان ندارد و در مناسبت ها و برنامه های مختلف همچنان ادامه دارد و هر کجا که نیازمندی و نیازی باشد؛ بچه مسجدی ها براساس تکلیفی که برعهده دارند؛ در میدان حاضر شده و میدان داری می‌کنند.

 

ای که دستت می رسد ؛ دستی بگیر...

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم مازندران برنامه های مختلف فرهنگی دوران کرونایی خبرگزاری شبستان کانون های مساجد بچه مسجدی ها بین نیازمندان فضای مجازی دستور کار محرم امسال عزاداری ها میدان داری ماه محرم بچه مسجد کانون ها دهه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از کسب رتبه برتر استان البرز در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: یکی از بسترهای مؤثر در انسجام بخشی و بهره برداری از ظرفیت نیروی انسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سامانه بچه‌های مسجد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز عنوان کرد: طرح ثبت اعضا در سامانه بچه‌های مسجد از جمله مهمترین برنامه‌های سال گذشته ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بود که طی آن بیش از هفت هزار عضو جدید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شدند.

وی تصریح کرد: به همین منظور معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقدیرنامه‌ای آورده است: به شکرانه این توفیق و به پاسداشت همت مضاعف شما نظر به بررسی‌های صورت گرفته در معاونت ساماندهی و شبکه سازی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در رویداد ساماندهی باشگاه بچه‌های مسجد ممتاز شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، استان البرز با اهتمام مدیریت و مجموعه کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان موفق شد در جایگاه نخست ثبت اعضا در سامانه بچه‌های مسجد کشور قرار گیرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، ساماندهی و شبکه سازی نیروها و ظرفیت‌های نوجوان و جوان جذب شده مسجدی گامی در مسیر رشد و بالندگی مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی باشد.

کد خبر 6095379

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان