Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:54:51 GMT

صادرات 40 میلیون دلاری تعاونی‌های همدان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۸۷۵

صادرات 40 میلیون دلاری تعاونی‌های همدان

ایسنا/همدان دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: تا اردیبهشت سال‌جاری حدود 13 هزار نفر در سامانه مربوط به بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

رحمان نادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این تعداد از ثبت‌نام‌کنندگان در شرایط کرونایی با کاهش درآمد واحد اقتصادی خود مواجه شدند، ادامه داد: به دلیل کاهش تقاضا در ایام شیوع کرونا تعدادی از واحدهای تعاونی و غیر تعاونی نیازمند استفاده از مزایای بیمه بیکاری شدند که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در استان همدان 1170 شرکت تعاونی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد تعاونی بیش از 12 هزار نفر در استان را مشغول به کار کرده است این درحالیست که جامعه کارگری در استان بیش از 27 هزار نفر است. بنابر شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود که این تعداد اشتغال تعاونی‌ها در استان نسبت به سال گذشته با افزایشی روبه رو نبوده است.

نادی با بیان اینکه سال گذشته 40 میلیون دلار کالا از طریق تعاونی‌های استان صادر شده است، گفت: از بین 1170 تعاونی، 228 تعاونی در حوزه صنعت، 310 تعاونی در حوزه کشاورزی، 371 تعاونی در حوزه خدمات و 201 تعاونی در حوزه توزیع مشغول فعالیت هستند که این تعاونی‌ها به کشورهای ترکیه، عراق، امارات، افغانستان، کویت، عمان، ارمنستان و اوکراین صادرات دارند و در سال گذشته بر اساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حدود 40 میلیون دلار حجم صادرات تعاونی‌های استان بوده است.

وی با بیان اینکه آن دست از تعاونی‌هایی که به صورت ریالی صادرات خود را انجام دادند به علت درخواست ارزی دولت از آنها دچار مشکل شدند، اظهارکرد: بر اساس پیمان سپاری ارزی این تعاونی‌ها باید ارز را تهیه کنند و در شبکه نیمایی آن را ارائه کنند اما به دلیل اینکه قرارداد آنها ریالی است ولی باید ارز تحویل بدهند، دچار مشکل شدند که این مشکل در درست بررسی است.

نادی با تأکیدبر اینکه تعدادی از شرکت‌های گردشگری، مواد غذایی و صنایع دستی به دلیل کاهش تقاضا در دوران شیوع کرونا کار خود را به حالت تعطیل و یا نیمه فعال درآوردند، افزود: تعدادی از شرکت‌های صنایع دستی کار خود را تعطیل کردند ولی شرکت‌هایی که در حوزه صنعت مشغول به کار بودند توانستند به روال عادی خود بازگردند.

دبیر اتاق استان همدان با اشاره به شرکت تعاونی‌های استان در رزمایش مواسات مومنانه در راستای حمایت از نیازمندان، تهیه تجهیزات بیمارستانی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها، بیان کرد: در این رزمایش 604 میلیون توسط تعاونی‌های استان برای کمک‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و در محل خود هزینه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکتهای تعاونی اداره کار کروناویروس تعاونی های استان تعاونی در حوزه تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟