Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:00:53 GMT

شرط و شروط های کرونایی برای مدرسه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۲۴۷

شرط و شروط های کرونایی برای مدرسه

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه بر رعایت صحیح دستورالعمل اعلام شده مبنی بر پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس در صورت تصمیم به بازگشایی مدارس تاکید کرد.

نعمت‌اله عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزان در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند از عوامل اصلی گسترش عفونت در جامعه و منازل خود و انتقال آن به والدین و افراد سالمندی باشند که اغلب دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که بالقوه آنان را در معرض ابتلا به انواع پر عارضه بیماری کووید ۱۹ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بررسی کمی و کیفی نحوه مراقبت و کنترل بیماری کرونا در محیط مدرسه و ارتقای برنامه از طریق تعیین وضعیت موجود و  شناسایی مشکلات و ارائه مداخلات و راهکارها را هدف از پایش اجرای دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس دانست و افزود: دانش‌آموزان، معلمین و سایر کارکنان مدرسه اعم از خدمه، سریدار، رانندگان سرویس و ... و نیز اولیای دانش آموزان گروه هدف پایش اجرای دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مدارس هستند.

وی به بخشی از مفاد این دستورالعمل اشاره کرد و افزود: در صورت بازگشایی مدارس مدیر مدرسه موظف است بر اساس چک لیست موجود و سوالات کلیدی مشخص شده از سوی معاونت بهداشتی علوم پزشکی شرایط مدرسه را ارزیابی و در صورت احراز شرایط بازگشایی، نسبت به درخواست بازگشایی مدرسه اقدام کند.

این مقام مسئول در دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: پس از بازگشایی مدرسه لازم است ارزیابی‌های دوره‌ای برای اطمینان از حفظ شرایط مطلوب، هر دو هفته یکبار مطابق چک لیست انجام شود. پایش توسط مرکز خدمات جامع سلامت از ۱۰ درصد مدارس به صورت تصادفی انجام می شود و پایش ستاد مرکز بهداشت شهرستان به صورت تیمی و با حضور کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان از جمله اقدامات نظارتی است. همچنین نظارت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بر پایش مرکز بهداشت شهرستان از مدارس از اولویت‌هاست.

وی به اجرای صحیح طرح فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس اشاره کرد و افزود: حداکثر حضور افراد در کلاس‌ها با احتساب حداقل یک متر فاصله به مدت حداکثر یک ساعت در هر جلسه باشد. همچنین بازگشایی مدارس منوط به شروطی از جمله ضدعفونی تمام سطوحی که در تماس با دانش‌آموزان است، تأمین صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی، امکان فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌های مدارس، اطلاع‌رسانی به معلمان و دانش‌آموزان در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت دوره‌ای وضعیت سلامت دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از امکانات غربالگری است.

وی رعایت اصول پایه، غربالگری و بیماریابی، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، آموزش سلامت فردی و عمومی، تعطیلی پایگاه‌های تغذیه‌ای دانش‌آموزان، کنترل سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس از لحاظ بهداشتی، و ... را از جمله مورد ذکر شده در این دستورالعمل اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه به قرار دادن صندلی، نیمکت، کامپیوتر و ... دانش آموز و نظایر آن در فواصل لازم و ایمن حداقل یک متر با فاصله طولی و عرضی از هم اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان، معلمین و کارکنان در مدت زمان حضور در مدرسه، ممنوعیت انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی جمعی و پربرخورد تا اطلاع ثانوی، جلوگیری از تجمع کارکنان در اتاق کار، آبدارخانه، اتاق کپی و ... از جمله مفاد این شیوه‌نامه است.

وی بر رعایت فاصله گذاری مناسب در سرویس‌های حمل‌ونقل بر اساس دستورالعمل ابلاغی تاکید کرد و گفت: درصورت امکان سرویس‌های ایاب و ذهاب حذف و از خودروهای شخصی برای جابجایی دانش آموزان استفاده شود. در صورت فعال بودن سرویس ایاب و ذهاب، کارکنان و دانش آموزان در خودرو سواری بدون احتساب راننده حداکثر سه نفر باشند. در ون، مینی بوس و اتوبوس با چیدمان سرنشین به صورت ضرب‌دری انجام شود و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت برای جابجایی کارکنان و دانش‌آموزان استفاده شود.

عزیزی بر استفاده از موانع فیزیکی برای کاهش مواجهات کارکنان بخش پرمراجعه نیز تاکید کرد و گفت: هرگونه تجمع و ازدحام مراسم صبحگاه و فوق برنامه‌ها از قبیل اردوها، مسابقات، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهایی که موجب تجمع و ازدحام می‌شود، لغو شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بازگشایی مدارس ساوه استانی اجتماعی مدرسه کنترل بیماری کرونا دانشکده علوم پزشکی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد مصوبه دولت است اما هنوز سازوکار پرداخت پول تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، الهام یاوری؛ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد 16 تا 17 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه میزبان دانش‌آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کردند، هستیم.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیازها را دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه، شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد شکل می‌گیرد و می‌توانند آثار پژوهشی یکدیگر را مشاهده و نقد کنند. از تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی یاد بگیرند.

هنوز پول تحصیل 4 دهک اول کشور در مدارس سمپاد اختصاص نیافته است

یاوری درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان 4 دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه گفت: تحصیل رایگان 4 دهک اول در مدارس سمپاد مصوبه دولت است اما هنوز سازوکار پرداخت پول تحصیل 4 دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است و ما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از 4 دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت پول تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعدادهای درخشان تسهیل شود.

وی در ادامه درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد بیان کرد: 118 طرح در گروه دختران و 119 طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی و... ارائه شده است، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کردند و اکنون دستاوردهایشان را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

55 درصد دانش‌آموزان مدارس سمپاد از دهک 9 و 10

وی مطرح کرد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند و در سال تحصیلی گذشته، 45 درصد تعداد دهک‌های یک تا 4 در مدارس سمپاد رشد داشت و برای دوره اول متوسطه 71 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافته است، در سال گدشته در میان 40 نفر برتر کنکور 16 نفر از مناطق دو و سه آموزشی بودند که 15 نفر از مدارس سمپاد بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند