Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گزارش اخیر پنتاگون مبنی بر تلاش پکن برای افزایش دو برابری کلاهک‌های هسته‌ای خود را تکذیب کرد.

هوآ چونیینگ ضمن تکذیب گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا در خصوص افزایش کلاهک‌های هسته‌ای چین، آن را سرشار از سوگیری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرات دفاع آمریکا روز سه شنبه بدون ارائه هیچ مستندی در گزارشی اعلام کرد چین در تلاش است تا زرادخانه هسته‌ای استراتژیک خود را ارتقا بخشد. بنا به گزارش پنتاگون، پکن در حال گسترش ذخایر سامانه چند منظوره موشکی بالستیک خود است که قادر به تعویض سریع کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای خواهد بود. در گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است چین با توسعه سامانه‌های تسلیحاتی هسته‌ای زمینی، دریایی و هوایی سعی در ارتقا توانمندی هسته‌ای خود دارد.

آمریکا مدتهاست بر حضور چین در مذاکرات تسلیحاتی با روسیه تاکید می‌کند. در تاریخ ۸ ژوئیه، رئیس گروه تسلیحات وزارت خارجه چین تاکید کرد که تنها در صورتی که آمریکا شمار زرادخانه‌های خود را کاهش دهد، در مذاکرات خلع سلاح شرکت خواهد کرد. تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا ۲۰ برابر چینی‌ها اعلام شده است.

بر اساس آمار پژوهشگاه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم و فدراسیون دانشمندان آمریکایی، آمریکا در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد.

موضع گیری‌های مقامات آمریکا و چین علیه همدیگر تقریبا به موضوعی هر روزه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه چین وزارت دفاع آمریکا کلاهک هسته ای کلاهک های هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد