Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:32:01 GMT

سلامت دانش‌آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۵۲۲

سلامت دانش‌آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است

مجید یزدان پناه روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور که با شعار «گفت وگوی فناوری های نو، استمر آموزش و تعلیم تمام ساحتی» در جمع خبرنگاران افزود: به طور قطع از ۱۵ شهریور(شنبه هفته آینده) در هر وضعیتی و شرایطی از نظر شیوع بیماری کرونا در استان قرار داشته باشیم سال تحصیلی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او وضعیت (قرمز، زرد و سفید) شهرستان ها و شهرهای استان را براساس اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا استان و کشور دانست و گفت: هر تصمیمی که این ستادها برای استان و شهرستان ها بگیرند آموزش و پرورش استان آماده است طبق آن سال تحصیلی را شروع کند.

یزدان پناه تشریح کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز برای استان اعلام کند، کلاس های درس از طریق شبکه دانش آموزی«شاد» تلویزیون، رادیو و بسته های خودآموز دنبال می شود و اگر در وضعیت زرد قرار داشته باشیم، کلاس های درس به شکل ترکیبی از آموزش از طریق شبکه شاد و حضور نوبتی دانش آموزان در تعدادهای کمتر، هر ۲ روز یا سه روز یک بار در سر کلاس درس برگزار می شود.

مدارس روستایی و عشایری استان حضوری بازگشایی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس روستایی که کمتر از ۵۰ دانش آموزان داشته باشند، حضوری بازگشایی می شود، گفت: اکثر کلاس های روستایی کمتر از چند دانش آموز دارند، بنابراین در هر وضعیتی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس حاضر شوند.

یزدان پناه بیان داشت: حدود ۳۰ درصد دانش آموزان استان در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند، بنابراین معلمان با رعایت نکات بهداشتی سرکلاس درس حاضر می شوند و دانش آموزان نیز باید به مدرسه بروند.

او در ادامه گفت: ۸۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه به شبکه دانش آموزی شاد متصل هستند و ۱۲ درصد باقی مانده دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری می باشند، چون معلمان در سرکلاس ها حاضرند، لزومی ندارد به این شبکه وصل شوند، زیرا در فراگیری آموزش دچار مشکل نمی شوند.

۹۸ درصد کتاب دانش آموزان توزیع شده است

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان کرمانشاهی در مدارس ثت نام کرده اند و تاکنون ۹۸ درصد کتاب های درسی آنها توزیع شده و ظرف یک تا ۲ روز آینده این آمار به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی بیان داشت: دانش آموزان بدون ثبت نام در مدارس نمی توانند برای کتاب درسی سفارش بدهند، بنابراین یک درصد باقی مانده باید حتما ثبت نام کنند تا کتاب دریافت کنند.

او همچنین از اتصال ۱۰۰ مدرسه و مدیران و ۹۹ درصد معلمان استان به شبکه شاد خبر داد و گفت: یک درصد معلمان نیز به دلیل قرار داشتن در مناطق روستایی و عشایری باقی مانده اند که زیاد مهم نیست.

یزدان پناه از توزیع مودم رایگان به همه مدارس شهری برای اتصال به شبکه شاد خبر داد و گفت: اتصال به شبکه شاد برای مدارس شهری در اولویت قرار دارد زیرا معلمان روستایی در سرکلاس حاضر می شوند.  

این مقام مسوول، همچنین از توزیع ۱۷۷ هزار بسته قاصدک پاییزی تا اول مهر خبر داد و گفت: هدف اصلی آموزش و پرورش استمر آموزش درسی دانش آموزان به هر طریق (حضوری، مجازی و خود آموز) است زیرا مشخص نیست که این بیماری تا چه موقع ادامه داشته باشد.

یزدان پناه در پایان تاکید کرد: خانواده ها اصلا نگران نباشند، سلامت دانش آموزان اولویت اول است، آموزش و پرورش کاری نمی کند سلامت آنها به خطر بیفتد.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۳۵۶ هزار دانش آموز در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه تحصیل می کنند. 

برچسب‌ها مدارس کرمانشاه دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کرمانشاه دانش آموزان مدارس کرمانشاه دانش آموزان آموزش و پرورش روستایی و عشایری دانش آموزان یزدان پناه شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری