Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال راهپیمایی زائران اربعین حسینی به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه به علت پیامد‌های ناشی از ویروس کرونا به صورت رسمی منتفی شده افزود:امکان پذیرایی موکب‌ها از زائران و کاروان‌های عزاداری در مرز‌های چذابه و شلمچه وجود ندارد.
حرکت عظیم کاروان‌های اربعین حسینی به سمت گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه از سال ۱۳۹۲ به این طرف از ابتدای ماه صفر شروع می‌شد و به تدریج برای حضور در کنگره عظیم اربعین راهی کربلای معلا می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعدادی ازهیات‌های عزاداری اربعین حسینی به تازگی قصد داشتند یک راهپیمایی به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه داشته باشند افزود: به نیرو‌های انتظامی و مرزبانی ابلاغ شده از حرکت کاروان‌های عزاداری اربعین به سمت گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه جلوگیری کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه اظهار داشت تعدادی از موکب‌های اربعین خوزستان منتظرهستند در صورت فراهم شدن شرایط و درخواست طرف عراقی به شهر‌های مقدس عراق بروند.
حجت الاسلام موسوی افزود: امسال همه موکب‌های اربعین به صورت اهدای وسایل بهداشتی و بسته‌های غذایی خشک از عزاداران اربعین پذیرایی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تعدادی ازموکب‌های اربعین حسینی در مرز‌های چذابه و شلمچه در حال ساخت و ساز و تهیه و نصب تجهیزات سرمایشی و یخ ساز هستند از عموم خیران ونیکوکاران استان خواست امسال نیز کمک‌های خود را به موکب‌ها بدهند تا بخشی از آنان به خانوار‌های نیازمند اهدا شود.
 معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور روز سه شنبه به صورت رسمی اعلام کرد به علت شیوع ویروس کرونا در عراق امکان ورود زائران غیرعراقی به شهر‌های مقدس عراق وجود ندارد. تاکنون بیش از ۲۱۲هزار نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۹هزار نفر نیز فوت کرده‌اند.
اربعین پارسال حدود ۱.۲میلیون نفر ازمرز‌های چذابه و شلمچه راهی شهر‌های مقدس عراق شدند.
حرکت کاروان‌‎های اربعین حسینی به مست مرز‌های چذابه و شلمچه از روز‌های نخستین ماه صفر شروع می‌شد و در روز‌های منتهی به اربعین به اوج خود می‌رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرزشلمچه پارسی خبر ماه محرم مرز های چذابه و شلمچه اربعین حسینی شلمچه و چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی