Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر انفجار متعدد خودروهای دوگانه سوز در برخی از جایگاه های CNG گفت:متاسفانه انفجار خودروهای CNG در روزهای گذشته به دلیل غیر استاندارد بودن، نداشتن معاینه فنی خودروهای گازسوز و یا استفاده از مخازن پوسیده رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد:در واقع این موضوع مربوط به خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور اضافه کرد: حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به تبدیل غیراستاندارد در مراکز غیرمجاز است و اگر تبدیل به روش صحیح و استاندارد انجام شود، هیچ خطری متوجه خودرو‌های گاز‌سوز نخواهد بود و تا امروز به هیچ وجه خودرو‌هایی که در کارخانه به دوگانه سوز تولید شده و یا در مراجع و کارگاه‌های رسمی و تأیید شده تبدیل شده اند، حادثه‌ای رخ نداده است.   باقری بیان کرد:رانندگان باید توجه داشته باشند که حتما باید برای تست و معاینه فنی خودرو خود بخصوص خودور‌های دوگانه اقدام کنند چرا که این موضوع بسیار مهم و خطرناک است، به طور مثال خودروهایی که ۱۲ سال از عمر مخزن آن می‌گذرد رانندگان باید برای تعویض و تست مخزن خودرو اقدام کنند.   او گفت: متاسفانه انفجار خودرو‌های اخیر مربوط به چند خودروی باری بود؛ این خودرو‌ها دو مخزن CNG دارند که یکی در عقب و دیگری درجلو خودرو تعبیه شده است که مخزن جلو با توجه به اینکه در معرض آب وآفتاب قرار دارد بیشتر پوسیده می شود.   سرپرست مدیریت طرح CNG کشور گفت:ما طی نامه‌ای به دو خودرو ساز کشور نسبت به تعمیر و یا جمع آوری این خودرو‌ها اقدام کرده ایم که مورد توجه آنها قرار گرفت و امیدواریم این خودرو سازها هر چه سریع تر نسبت به تعویض مخزنCNG این خودروها اقدام کنند.   باقری تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع حدود ۸۵ مورد انفجار رخ داده در مخزن CNG خودروها در جایگاه‌های سوخت، ۵۳ مورد به دلیل دستکاری مخزن بوده است، یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام و دوباره جوشکاری شده بود و نفر جدیدی که از این مخزن استفاده کرده از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری خودرو دچار انفجار شده است.   او اضافه کرد: مخازن CNG باید یکپارچه ساخته شود و هرنوع دستکاری آن‌ها منجر به انفجار می‌شود. این مخازن در دمای ۱۱۰۰ درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می‌شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد.   سرپرست مدیریت طرح CNG کشور تصریح کرد:اگربه هر دلیل ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری‌ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمدحسین باقری خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی تشدید تنش‌ها و اعترضات در تفلیس، پایتخت گرجستان در واکنش به تصویب قانون جنجالی «عناصر بیگانه»، پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی بوده و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است.

پلیس گرجستان قصد دارد تا با استفاده از گاز اشک‌آور و آب‌پاش، معترضان را که مقابل پارلمان گرجستان دست به اعتراض گسترده زده‌اند، متفرق کند. این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

کد خبر 6094081

دیگر خبرها

  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • واژگونی خودرو دنا ۶ مصدوم در جاده ساروق به خنداب برجا گذاشت
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت