Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:11:53 GMT

غرق شدگی در آذربایجان‌ غربی ۴۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۷۳۱

غرق شدگی در آذربایجان‌ غربی ۴۹ درصد کاهش یافت

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در پنج ماه گذشته ۲۴ نفر جان خود در اثر غرق‌شدگی از دست‌ داده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه امسال محدودیت تردد به دلیل شیوع ویروس کرونا مسیرهای منتهی به آب پشت سدهای استان و نیز رودخانه‌ها اعمال شده است اظهار داشت: اما با وجود این محدودیت‌ها شاهد شنای برخی افراد در آب‌های غیرمجاز استان هستیم که در این راستا امسال 26 ماموریت انجام شده که نسبت به سال گذشته 58 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اثر غرق‌شدگی افراد سه نفر به بیمارستان اعزام شده است، افزود: 24 نفر از افراد غرق شده در آب‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمار فوت‌شدگان در اثر غرق‌شدگی نسبت سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: افزایش تمایل افراد به شنا در رودخانه‌ها و غرق شدگی در آب از علت‌های مرگ و میر در فصل گرما است و بنابراین باید نسبت به جلوگیری از وقوع حادثه مشابه احتیاط بیشتری کرد.

وی عنوان کرد: آمار سنی غرق‌شدگان متفاوت بوده که بدون آشنایی به مهارت شنا اقدام به شنا در آب‌های آزاد و منابع آبی غیرمجاز می‌کنند.

بهار امسال 9 قزوینی بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادندخوزستان| کارون3 همکاری نکند، روزانه شاهد غرق شدگی هستیممرگ ناشی از غرق شدگی در کهگیلویه و بویراحمد 400 درصد افزایش یافت

بهرامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز فصل گرما تداوم دارد از مردم به خصوص جوانان تقاضا می‌شود به هشدارهای ممنوعیت شنا در آب‌های غیرمجاز توجه کنند.

وی با اشاره به آمار پنج ماهه امسال مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان گفت: در این مدت مجموع کل ماموریت‌های انجام شده 38 هزار و 585 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت‌های تصادفی نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در پنج ماه گذشته تعداد ماموریت‌های تصادفی 69 هزار و 46 مورد گزارش شده و همچنین تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی 31 هزار و 637 مورد بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد ماموریت‌‌های تصادفی جاده‌ای چهار هزار و 367 مورد بوده که 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد و تعداد کل مصدومان در تصادفات شهری چهار هزار و 715 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/ 7548/ح

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... افزایش غرق شدگی در رودخانه‌های تهران با ترسالی طی ۲ سال گذشته گیلان| دوره آموزش پیشگیری از غرق شدگی در سواحل دریای خزر برگزار شد+فیلم غرق شدگی در کانال آب جان ۲ نفر را در قزوین را گرفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش غرق شدگی در رودخانه‌های تهران با ترسالی طی ۲ سال گذشته گیلان| دوره آموزش پیشگیری از غرق شدگی در سواحل دریای خزر برگزار شد+فیلم غرق شدگی در کانال آب جان ۲ نفر را در قزوین را گرفت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۲ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۳ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۴ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۵ شهر پلدختر ۱۷ ماه پس از سیل| از ادعاهای شیرین مسئولان تا واقعیت‌های تلخ پساسیل + تصاویر ۶ حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بندر ماهشهر به روایت تصاویر ۷ افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس از دریچه دوربین تسنیم + تصاویر ۸ جابه‌جایی ‌یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان/ صادرات غیرنفتی ۳۱درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم طهرانچی: حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس ممکن نیست / آموزش‌های مجازی ‌تقویت می‌شود اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد لبنان| امیل لحود: فرانسه می‌خواهد سازش با اسرائیل را به لبنان تحمیل کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد کاهش داشته فوریت های پزشکی تعداد ماموریت اثر غرق شدگی سال گذشته ولی فقیه غرق شدگی رودخانه ها مورد بوده رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی