Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فلوشیپ ناباروری ضمن تشریح علل شایع ناباروری در زنان گفت: بالا رفتن سن، باعث کاهش قدرت باروری زنان و افزایش احتمال سقط جنین می‌‌شود و بهترین راه جلوگیری از ناباروری، ازدواج در سنین مناسب و به تأخیر نیفتادن بارداری است. - اخبار اجتماعی -

دکتر نیلوفر معترف در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره شایع‌‌ترین علل ناباروری در زنان اظهار کرد: علل ناباروری در زنان چهار دسته است؛ علت اول، مشکلات تخمدان و تخمک‌‌گذاری است که 30 تا 40 درصد موارد را شامل می‌‌شود؛ علت دوم مشکلات لوله رحم است که شیوع مشابهی دارد و علت سوم نیز علل مربوط به رحم و دهانه آن است که شیوع کمتری دارد و چهارمین علت ناباروری زنان نیز علل ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

10 تا 15 درصد زوجین دچار مشکل ناباروری‌‌اند

وی افزود: حدود 10 تا 15 درصد زوجین با مسئله ناباروری درگیر هستند و مشکلات زنانه و مردانه تقریباً نسبتی یکسان در ناباروری زوجین دارند.

بالارفتن سن؛ عاملی مهم در افزایش سقط جنین

وی در پاسخ به این پرسش که دولت باید چه اقداماتی برای افزایش تولد در کشور انجام دهد، تأکید کرد: یکی از مهمترین نکات، اطلاع‌‌رسانی به زوجین است تا درمان ناباروری خود را به تأخیر نیندازند؛ به دلیل افزایش مشغله بانوان، سن ازدواج بالاتر رفته و فرزندآوری به تأخیر افتاده است و بالا رفتن سن، باعث کاهش قدرت باروری زنان و افزایش احتمال سقط جنین می‌‌شود؛ مسئله دیگر، حمایت مالی در زمینه تأمین داروهای ناباروری است؛ اگر زوجین بتوانند دوره درمان ناباروری خود را با هزینه‌‌های کمتر طی کنند میزان باروری در کشور بیشتر می‌‌شود.

زمان طلایی اقدام برای درمان ناباروری

این فلوشیپ ناباروری افزود: بهترین راه جلوگیری از ناباروری، ازدواج در سنین مناسب و به تأخیر نیفتادن بارداری است؛ افراد دارای سن بالای 35 سال و قاعدگی‌‌های نامنظم، افراد دارای سابقه جراحی در لگن و تخمدان همچنین افراد دارای سابقه رادیوتراپی باید سریع‌‌تر و حداکثر تا 6 ماه پس از اطلاع از ناباروری خود برای درمان ناباروری اقدام کنند.

انواع درمان‌‌های ناباروری

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره انواع درمان‌‌های ناباروری تشریح کرد: درمان ناباروری بستگی به علت ناباروری، مدت زمان ناباروری و سن مادر دارد همچنین درمان ناباروری بسته به این‌‌که مشکل ناباروری در زنان همزمانی با فاکتورها و مشکلات مردانه داشته باشد یا خیر، متفاوت است؛ این درمان ممکن است از یک درمان ساده دارویی برای تحریک تخمک‌‌گذاری تا درمان‌‌های پیشرفته‌‌تر مانند IUI یا IVF متغییر باشد.

وی ادامه داد: معمولاً از IVF برای کسانی استفاده می‌‌شود که مشکلات شدید لوله‌‌ای در زن یا مشکل اسپرمی در مرد داشته باشند همچنین سن بالا در بانوان از فاکتورهای مؤثر در انجام این عمل است و هزینه درمان نیز از درمان دارویی تا درمان IUI و IVF به تدریج افزایش می‌‌یابد.

میزان موفقیت IVF چه‌‌قدر است؟

این متخصص ناباروری خاطرنشان کرد: در مورد درمان دارویی نیز هرچه سن زن پایین‌‌تر باشد به داروی کمتری احتیاج پیدا می‌‌کند و هرچه سن بالاتر برود به دلیل کاهش ذخیره تخمدانی نیاز به مصرف دارو و هزینه‌‌ها افزایش می‌‌یابد؛ میزان موفقیت IVF حداکثر بین 35 تا 40 درصد است.

چاقی از عوامل مؤثر بر ناباروری زنان است/ ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند عزم ملیکاهش 170 هزار تولد در سال گذشته/ اجرای طرح غربالگری ناباروری در 6 شهرستان/کاهش 40 درصدی ازدواج

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیشتر بخوانید... پرداخت ۶۰ درصد هزینه های سنگین "درمان ناباروری" توسط زوجین/ اختصاص بودجه ناباروری فقط به بخش دولتی! عوامل تغذیه‌‌ای مؤثر بر سلامت باروری مردان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پرداخت ۶۰ درصد هزینه های سنگین "درمان ناباروری" توسط زوجین/ اختصاص بودجه ناباروری فقط به بخش دولتی! عوامل تغذیه‌‌ای مؤثر بر سلامت باروری مردان واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۲ رحیمی: "کیوان امام‌وردی" به ارتکاب جرم اعتراف کرد/ او مدعی ابتلا به "سادیسم" است ۳ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری ۴ تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی ۵ رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد ۶ افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۷ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۸ اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! مهمترین اخبار اجتماعی پشت‌پرده "بیلبورد تبلیغاتی موهن شهری" در ماه محرم/ شورای شهر تهران اعتقادی به طی‌کردن "روند قانونی تبلیغات" ندارد! ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکل "ناباروری‌‌" هستند/ رابطه مستقیم ازدواج در سنین بالا و ناباروری ویزای بین ایران و روسیه تا پایان ماه جاری حذف می‌شود دانش‌آموزان در "آموزش مجازی" مطالب ۳۰ دقیقه‌ای را نمی‌پذیرند! مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد پیش بینی رشد سالانه ۲.۷ درصدی بخش کشاورزی ایران تا ۲۰۲۴/ عبور تولید گندم ایران از مرز ۱۸ میلیون تن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت بهداشت و درمان وزارت بهداشت ناباروری در زنان درمان ناباروری ازدواج در سنین باروری زنان درصد زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی