Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بخش دوم سخنان خود در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور بابیان اینکه رویکرد سازمان نوسازی مدارس در سال‌های گذشته احداث مدارس با امکانات بیشتر و مدارس مجتمعی بوده از مدیران آموزش‌وپرورش خواست تا از تغییر کاربری مدارس خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر در سخنرانی خود در سی‌وچهار مین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات  ساختمان شهید رجائی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در مورد زیربنای ساخت مدارس در کشور بیان کرد: زیربنای ساخت پروژه‌های تحویلی در سال 1396 یک‌میلیون و 34 هزار و 73 مترمربع بوده و این رقم در سال 1398 به حدود 1 میلیون و 292 هزار و 86 مترمربع افزایش‌ یافته است. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا دو میلیون مترمربع در سال 1399 افزایش یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: مقایسه نسبت زیربنا به تعداد کلاس در سال‌های مختلف شاهدی بر این مدعا است که پیاده‌سازی استانداردهای سند زیرنظام فضا و تجهیزات درسال‌های اخیر منجر به احداث فضاهایی با سطح کیفی بالاتر و سرانه مترمربع بیشتر به ازای هر دانش‌آموز و احداث مدارس بزرگ‌تر و مجتمع‌های آموزشی شده است. به‌طوری‌که براساس برنامه زیربنای مدارس، زیربنای هر کلاس درس با احتساب مشاعات مانندآزمایشگاه و فضاهای ورزشی و فضاهای بهداشتی و ... باید در حدود 180 مترمربع باشد .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در ابتدای سال 1397، تعداد یک هزار و 6 کلاس درس خشتی‌وگلی در سراسر کشور شناسایی شد که با کمک اعتبارات تخصیص‌ یافته به سازمان و همچنین کمک خیرین توانستیم در پایان سال 1398 کلیه کلاس‌های شناسایی‌ شده را تخریب و مطابق استانداردهای زیر نظام فضا و تجهیزات بازسازی کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: تعهدات خیرین در سال 1396 8 هزار و 39 میلیارد ریال برآورد شده بود که این رقم در سال 1398 به 15 هزار و 118 میلیارد ریال رسیده است. همچنین تعهدات خیرین در 6 ماهه اول سال 1399 در حدود 21 هزار میلیارد بوده است که از این عدد 12 هزار و 50 میلیارد ریال آن مربوط به مشارکت خیرین در طرح آجر به آجر بوده است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: نگاه جدید وزارت آموزش‌وپرورش به مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی در قالب طرح آجر به آجر که از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است، منجر به جلب حمایت‌های خرد عامه‌ مردم و رواج فرهنگ و روحیه مدرسه‌سازی در سطح جامعه شد و نتیجه این اقدام در آمار و ارقام تعهدات و کمک‌های نقدی خیرین سال 1399 قابل ‌مشاهده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد : تعداد کلاس‌هایی که با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در سال 92 ساخته و تحویل داده ‌شده است، دو هزار و 202 کلاس بوده که این تعداد در سال 98 به 6 هزار و 799 کلاس درس افزایش‌یافته است.

رخشانی‌مهر در پایان  گفت: امیدوارم مدیران کل استانی با توجه به محدودیت طبیعی منابع مالی و نیاز ضروری کشور به احداث، بازسازی، تکمیل و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی، به نکاتی چون توجه جدی به بحث مکان‌یابی صحیح برای احداث فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، پرهیز از حمایت پروژه‌های خارج از چارچوب‌های تعریف‌شده در سازمان، جلوگیری از احداث فضاهای جدید در حیاط مدارس بدون توجه به اصول و ضوابط طراحی فضاهای آموزشی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیراصولی فضاهای آموزشی مانند تبدیل سالن ورزشی به تالار برگزاری مراسم، تبدیل مدارس به دانشگاه فرهنگیان و پرهیز از صرف بودجه‌های مدرسه‌سازی برای احداث فضاهای اداری و خانه‌های معلم را در استان حائز اهمیت بدانند و به آن‌ها نگاه ویژه داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغییر کاربری مدرسه سازی احداث مدرسه توسعه و تجهیز مدارس رئیس سازمان نوسازی فضاهای آموزشی احداث فضاهای آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ