Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت تقریبی ٨٠ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مجالس عزای حسینی در کشور خبر داد و رییس جمهوری از همکاری و همراهی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، وعاظ و مداحان و مردم مؤمن و متدین در برگزاری مراسم سوگواری قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین بر لزوم تعامل قوا و عدم تداخل آنها در حیطه‌های یکدیگر با هدف افزایش کارآیی و بهره‌وری تأکید کرد.

اختصاص اعتبار برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در استان لرستان

هیات وزیران با اختصاص مبلغ چهارصد میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه برای تأمین آب شرب، کشاورزی و کنترل سیلاب منطقه از طریق سد مروک استان لرستان و لزوم تکمیل سد مخزنی مروک در این استان موافقت کرد.

همچنین وزارت نیرو موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

موافقت دولت با تغییر دستگاه اجرایی تعدادی از طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای

با تصویب دولت، دستگاه اجرایی طرح‌های «ساختمان سد کهیر» و «ساختمان سد کهیر شبکه آبیاری و زهکشی – وامی»، از شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان و نیز طرح «مطالعه انتقال آب شرب به استان‌های تهران، البرز و قزوین» از شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، به شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران تغییر یافت.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد

هیات وزیران به منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (١٧) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه فوق، جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح، حقوق وظیفه دریافت نمی‌کنند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، مشمول آیین نامه مذکور هستند.

گزارش وزارت آموزش و پرورش درخصوص «آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس»

در ادامه جلسه، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت و اقدامات صورت گرفته برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، به هیات وزیران ارایه داد.

تغییر سرمایه‌گذار در قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره

هیات وزیران در راستای تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه راه آهن شلمچه – بصره، با تغییر سرمایه گذار برای قرارداد مشارکت در اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره موافقت کرد.

بر این اساس، شرکت ارزش آفرینان فدک به عنوان سرمایه گذار و تأمین کننده مالی صد درصدی اجرای پروژه مذکور تعیین شد.

برچسب‌ها بصره البرز شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان حسن روحانی وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره البرز شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان حسن روحانی وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو بصره البرز شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان حسن روحانی وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو هیات وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم