Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد صالحی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: با اجرای این طرح، ۲۲۷ هزار هکتار از زمین‌های مرزی استان‌های ایلام ، کرمانشاه ، کردستان ، آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، گلستان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی و جنوبی از حالت سنتی و دیم خارج و به شبکه‌های آبیاری پیشرفته مجهز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۲ درصد بیان کرد و گفت: از سال۱۳۹۳ تاکنون برای اجرای این طرح ملی ۵۰هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
مدیرعامل موسسه جهادنصر فراهم کردن ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم  و تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی را از دیگر دستاوردهای این طرح ملی بیان کرد و افزود: بخش‌هایی از این طرح شامل ۲۳هزار هکتار در استان کرمانشاه در مرداد امسال به بهره‌برداری رسید و امسال نیز در صورت تخصیص اعتبار، همه این طرح در ۱۰ استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا موسسه جهاد نصر مجری طرح احیا و تجهیز ۵۵۰هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و بخشی از استان ایلام معروف به طرح رهبر معظم انقلاب است.
در گام نخست این طرح ۲۹۵هزار هکتار نوسازی ، تجهیز وبه بهره برداری  رسیده و امسال برای گام دوم این طرح که نوسازی و تجهیز ۲۵۵هزار هکتار است یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اختصاص یافته است.
با اجرای کامل این طرح بزرگ ملی ۹ میلیون تن به تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان افزوده می‌شود ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران آبیاری اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران آبیاری اراضی کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • شاه کلید مهار تورم
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی