Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:17:51 GMT

دستورات ویژه رییس جمهور برای دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۳۳۷۴

دستورات ویژه رییس جمهور برای دانش آموزان

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: باید نوجوانان و جوانان ما در سلامت باشند و تحصیل خود را انجام دهند، امسال آموزش به طور طبیعی آموزش مرکب خواهد بود، یعنی ترکیب شده از آموزش حضوری و غیر حضوری آنجایی که آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌تواند کلاس خود را تشکیل دهد فاصله‌ها هست معلمان سر کلاس می‌روند اولویت اول ما آموزش حضوری است و همه پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> روحانی: از ۱۵ شهریور فاصله‌ای بین جان، یادگیری و آموزش وجود ندارد

رییس جمهوری گفت: آموزش و پرورش به همه مدارس و مدیران خود ابلاغ کرده هر دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود، اعم از شستن دست‌ها، داشتن ماسک، حرارت سنج، نحوه نشستن باید به دقت مراعات شود از خانواده‌های عزیز می‌خواهم آنها هم مشارکت کنند و بدون مشارکت آن‌ها این کار امکان پذیر نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید پروتکل های بهداشتی را از زمان خروج از خانه رعایت کنند، افزود: این دستورالعمل‌ها از زمان خروج از خانه، ‌ داخل سرویس مدرسه، در مدرسه و زمانی که از مدرسه خارج شده تا بازگشت به خانه  توسط معلمان و خانواده ها و همه آنهایی که می‌توانند در این زمینه یاری و کمک کنند، رعایت شود.  

وی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم بدهیم و تصمیم و  ابلاغ ما هم این است که هیچ کودک ایرانی از تحصیل محروم نماند، افزود: همه باید بتوانند از آموزش بهره مند شوند. البته علاوه بر آموزش حضوری، صدا و سیما هم با آموزش و پرورش همکاری می‌کند که این کار ‌با کمک صدا و سیما انجام شود و امسال باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: البته طبق پروتکل‌های بهداشتی ممکن است آموزش برای بعضی از مدارس با توجه به شرایط مدرسه،  جمعیت، هر روزه یا روز در میان باشد که این موارد ابلاغ خواهد شد اما آموزش از طریق  فضای مجازی فعال خواهد بود.

روحانی ادامه داد: مدارس مختلف از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در آموزش به دانش آموزان استفاده کردند مدارس خصوصی با شرایط خاصی به دانش‌آموزان در تماس بودند و در مدارس دولتی نیز وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد را در اختیار دانش آموزان قرار داد.

وی یادآورشد: البته مردم برای استفاده از شبکه شاد متحمل پرداخت مالی و هزینه اینترنت می‌شدند اما به سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر آموزش و پرورش دستور دادم که شبکه شاد برای مدارس دولتی و برای دانش‌آموزان بدون هزینه باشد و خانواده‌ها در این زمینه نباید هیچ پرداختی انجام بدهند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات مدارس را به  شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است، تصریح کرد: این کار بدون هزینه انجام شده و این کار بزرگی است که وزارت ارتباطات با کمک مالی سازمان برنامه و بودجه انجام داده و خانواده ها به ویژه آنهایی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند،  نباید هزینه ای برای شبکه شاد پرداخت کنند تا آموزش به معنای واقعی کلمه برای دانش آموزان به صورت رایگان انجام شود و ان شا الله رایگان انجام خواهد گرفت.  

27215

کد خبر 1428117

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی سازمان برنامه و بودجه مدرسه ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آموزش و پرورش دانش آموزان خانواده ها شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل