Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هفته‌نامه فرانسوی روز سه‌شنبه و در حالی که «امانوئل مکرون» در بیروت در حال دیدار و گفت و گو با مقامات لبنانی بود اعلام کرد که در آستانه محاکمه عاملان حمله ژانویه ۲۰۱۵ به دفتر این نشریه که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر از جمله ۱۲ نفر از عوامل هیات تحریریه آن شد، اقدام به تجدید چاپ این کارتون‌های توهین‌آمیز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه‌های فرانسوی از جمله لوفیگارو، اوئست فرانس، ب.اف.ام تی.وی و فرانس انفو دیروز و امروز با بازتاب اظهارات امانوئل مکرون در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در آن مدعی دفاع رئیس جمهوری فرانسه از اقدام شارلی ابدو، شده‌اند نوشتند: امانوئل مکرون بار دیگر روز سه‌شنبه و در جریان آغاز محاکمه عاملان حمله به شارلی ابدو در ژانویه ۲۰۱۵ و در حالی که این نشریه طنز کارتون‌های جنجالی (حضرت) محمد را بازنشر داد، از «آزادی کفر» در فرانسه دفاع کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مکرون نوشت: از ابتدای جمهوری سوم در فرانسه، آزادی کفرگویی که مرتبط با آزادی عقیده است ، وجود دارد. من برای محافظت از همه این آزادی‌ها در اینجا هستم. نیازی نیست من درباره انتخاب روزنامه‌نگاران داوری کنم. فقط لازم است بگویم که در فرانسه می‌توان از حاکمان ، رئیس جمهوری ، کفر و غیره انتقاد کرد.

مکرون می‌گوید: وظیفه رئیس جمهور این نیست که درباره انتخاب سردبیر و روزنامه‌نگاران داوری کند. با این وجود،‌ مکرون تاکید کرد که این سخنان در خصوص کاریکاتورهای شارلی ابدو صدق نمی‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: این آزادی از سوی دیگر احترام مشترک و مدنیت است و این که با آزادی بیان وظیفه داریم از سخنان نفرت‌انگیز دوری کنیم.

هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به دنبال حمله مرگبار به دفتر این نشریه فرانسوی،   ۱۲ نفر کشته و حدود ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند؛ دو نفر از کشته‌شدگان از ماموران پلیس بوده و چهار نفر هم از کاریکاتوریست‌های مطرح فرانسوی از جمله سردبیر هفته نامه نیز در میان قربانیان بودند.

دو مرد با نقاب‌های سیاه و کلاشنیکف به دفتر مجله در پاریس حمله، به افراد تیراندازی کرده سپس از محل گریخته و ضمن فرار هم به تیراندازی پرداختند.

به دنبال این اتفاق، بازماندگان کشتار شارلی ابدو، با استقرار در مقر روزنامه لیبراسیون شماره جدید هفته‌نامه شارلی ابدو با عنوان «بخشودگی برای همه»، و با کارتونی از محمد، پیامبر اسلام در صفحه نخست و با عنوان «من شارلی هستم» منتشر کردد که این حرکت که با واکنش‌ مسلمانان روبرو شد.

روز چهارشنبه دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) ساعت ۱۰ صبح به وقت اروپای مرکزی، محاکمه متهمان پرونده حمله خونین به دفتر نشریه شارلی ابدو آغاز می‌شود.

برچسب‌ها فرانسه لبنان خاورمیانه پیامبر اکرم امانوئل مکرون عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه لبنان خاورمیانه پیامبر اکرم امانوئل مکرون عراق فرانسه لبنان خاورمیانه پیامبر اکرم امانوئل مکرون عراق امانوئل مکرون شارلی ابدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

شهر مالمو سوئد بار دیگر شاهد اهانت به قرآن کریم با حفاظت پلیس این کشور و همچنین صحنه‌گردانی صهیونیست‌ها بود.

به گزارش ایسنا، یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • جو وحشتناک پرسپولیسی‌ها در این ماه تکرار نمی‌شود
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم