Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوری گفت: سهمیه خراسان شمالی از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و عشایری 444 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که تاکنون از محل این تسهیلات برای هشت هزار و 315 نفر در استان فرصت اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال 97، اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای اشتغال زایی این دهک های جامعه در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری گفت: سهم خراسان شمالی از این تسهیلات قرض الحسنه 3.13 درصد به ارزش 444 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

وی عنوان کرد: از سال 97 تا به کنون از محل این سهمیه 431 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه (معادل 97.1 درصد از کل سهمیه اختصاصی برای خراسان شمالی) توسط چهار بانک عامل به طرح های اشتغال زای روستایی و عشایری استان پرداخت شده است.

وی افزود: این در حالی است که تقاضا برای دریافت این تسهیلات قرض الحسنه در استان برای طرح های اشتغالزا، 625 میلیارد تومان بوده است که پس از بررسی به بانک ها معرفی شدند.

در عین حال، نوری در ادامه عنوان کرد: از سهمیه 444 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و عشایری خراسان شمالی پنج هزار و 311 طرح به ارزش 431 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که برای هشت هزار و 315 نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: با این وجود، هنوز 706 طرح به ارزش 193 میلیارد تومان در بانک های استان منتظر دریافت تسهیلات هستند که با اعطای تسهیلات به این طرح ها 273 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که از 444 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه روستایی و عشایری سهمیه خراسان شمالی فقط 52 میلیارد تومان باقیمانده است که در مرحله پنجم پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی تقاضا دارد تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح های پشت نوبت مانده، نگاه ویژه ای داشته باشد و دغدغه متقاضیان را مرتفع کند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که اغلب تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده به طرح های تقاضا شده در خراسان شمالی به طرح های پرورش دام سبک، سنگین، تولید فرش دست بافت، زعفران، پوشاک، پرورش طیور و زنبورعسل و فرآوری آنها بوده اند، عنوان کرد: پنج هزار و 311 طرحی که تسهیلات دریافت کرده اند، بازدید و نظارت شده اند.

وی اعلام کرد: از این تعداد طرح، 255 طرح انحراف داشته اند که طرح اصلی اجرایی نشده است.

نوری با بیان اینکه انحراف این تعداد طرح به ارزش 27 میلیارد تومان بوده است، افزود: این طرح ها برای رسیدگی و تعیین تکلیف به بانک ها معرفی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این نوع از تسهیلات به 14 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

وی افزود: در مرحله نخست، سهم خراسان شمالی از این تسهیلات 210 میلیارد تومان بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: در خراسان شمالی شش هزار و 646 متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی شدند که به دو هزار و 867 متقاضی تسهیلات اعطا شد. به این تعداد متقاضی 27 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: هشت هزار و 95 متقاضی نیز تقاضای تسهیلات برای حفظ اشتغال خود را داشتند که به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد، سه هزار و 334 متقاضی توانستند تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد و 500 میلیون تومان میلیون تومان تسهیلات تسهیلات قرض الحسنه کار و رفاه اجتماعی روستایی و عشایری بانک ها معرفی میلیارد تومان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، سیدمجتبی حسینی امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که با همت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: حدود 42 درصد از تعهد 17 هزار 770 نفری ایجاد اشتغال سال‌جاری در راستای دغدغه دولت سیزدهم برای ایجاد شغل فارغ‌التحصیلان بیکار در استان همدان به این گروه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی باید به درستی و متناسب و متوازن توزیع شوند، تأکید کرد: تحقق هدف ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بیکار باید با آموزش‌های مناسب و اشتغال‌یابی درست پیش برود. بنا‌بر‌این ابتدا باید با کمک دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است، بیان کرد: خارج شدن از تفکرات کلیشه و اداری و فراهم کردن فضا برای ورود ایده‌ها و اندیشه نو، استفاده از تکنیک حل مسئله باید در دستور کار قرار گیرد تا منتج به فعالیت‌های فناورانه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

حسینی تأکید کرد: با تعامل بین دانشگاه‌های استان و صنعت و مجموعه اقتصادی استان باید سازو‌کاری در نظر گرفته شود که هر دستگاهی برای اشتغال فارغ التحصیلان چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، بر اساس آن موارد را احصا کرده و سند راهبردی در این رابطه تدوین شود که سرلوحه عملکرد استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین راهکار ایجاد شغل برای تحصیلکردگان استفاده از ظرفیت های دانش بنیانی است و باید به این مهم توجه شود، افزود: تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سونامی فناوری باعث شده برخی مشاغل رود یا در آینده از دست خواهد رفت بنابراین حتما باید نوآور و به‌روز باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه سال جاری تمرکز استان بر توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایی است که منجر به توسعه اشتغال در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود، گفت: پیشنهاد ما این است دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند که از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند تا نتیجه آن به صورت عملیاتی مشهود شود.

حسینی، همچنین خواستار برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها شد و افزود: پاشنه آشیل دولت سیزدهم مسئله اشتغال است و ما باید توجه به اشتغال‌آفرینی و هدایت شغلی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای و تغییر سرفصل برخی دروس توسط دانشگاه‌های استان می‌تواند در رفع مشکل به کار‌گیری فارغ‌التحصیلان موثر باشد، بیان کرد: هدف اصلی ما تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار با تمرکز بر دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان آموزش، کارآفرینی و اشتغال را سه مؤلفه رشد جامعه دانست و گفت: دانشگاه محور فرهنگ، کارآفرینی و اقتصاد است. براین اساس باید به دنبال توسعه کارآفرینی در دانشگاه بود و سرمایه‌گذاری‌ها باید با اکوسیستم منطقه سازگاری داشته باشد.

حسینی تأکید کرد: اقتصاد و کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد و در همه پیوندها و لایه‌های آن پیاده‌سازی شود؛ هر دانشگاه باید بر اساس توانایی و محیط پیرامونی خود مدل کارآفرینی ویژه خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی