Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@17:11:21 GMT

مکرون از اهداف سفرش به بغداد خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۳۸۲۳

مکرون از اهداف سفرش به بغداد خبر داد

مکرون در این توئیت افزود: خوشحالم که برای نخستین بار به عراق و بغداد سفر می کنم، آمده ام تا حمایت خود را از عراق در یک زمان دشوار اعلام کنم.

مکرون، رییس جمهوری فرانسه صبح امروز در چارچوب سفر رسمی یک روزه به عراق وارد بغداد شد. 
مکرون بلندپایه ترین مقام خارجی است که در دوره نخست وزیری «مصطفی الکاظمی» که سه ماه آن سپری شده است، به عراق سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر اساس گزارش ها، رییس جمهوری فرانسه با همتای عراقی  «برهم صالح» و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و به احتمال با سیاستمداران برجسته عراقی نیز گفت و گو کند.
بر پایه گمانه زنی ها، مکرون با «نچیروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق نیز در بغداد دیدار و گفت و گو خواهد کرد. 

«علی الشکری» رییس گروه مشاوران رییس جمهوری عراق در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به سفر ماکرون اظهار کرد که پاریس برای تقویت همکاری ها با بغداد در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تلاش می کند و از تمام روش های رسمی از حاکمیت و هم افزایی با عراق به عنوان یک کشور کاملاً مستقل حمایت خواهد کرد.
وی گفت که عراق به دنبال تقویت و گسترش همکاری با فرانسه در همه بخش ها است. 
«فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه پنجشنبه گذشته (ششم شهریور) از عراق دیدن و با مقامات بغداد و اقلیم کردستان عراق گفت و گو کرد.

310 310

کد خبر 1428161

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امانوئل مکرون فرانسه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود