Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در دور دیگری از درگیری‌های شبانه که ۲۹ و ۳۰ اوت بین نیرو‌های نظامی چین و هند در دره «چوشول» در شرق «لاداخ» رخ داد، دو کشور یکدیگر را به تخطی و عبور از «خط کنترل واقعی» بین دو طرف متهم کرده‌اند. پیشتر و در درگیری‌های اواسط ژوئن در دره «گالوان» ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ها، در این درگیری‌ها یک سرباز تبتی نیرو‌های ویژه مرزی هند کشته شده است. گفته می‌شود نیرو‌های چینی در ماموریت گشت زنی شنبه شب وی را از ناحیه گردن هدف قرار دادند. البته ارتش هند هنوز این گزارش را تایید نکرده است.

نیرو‌های ویژه مرزی هند یک واحد چترباز زبده است که توسط داوطلبان جامعه ۱۲۰ هزار نفری پناهجویان تبتی در هند اداره می‌شود.
این گزارش حاکی از آن است که در جریان نزاع و درگیری فیزیکی بین سربازان هندی و چینی در دره چوشول، سربازان تبتی مستقر در نزدیکی آن محل برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های سربازان ارتش آزادیبخش خلق چین وارد عمل شدند.

درگیری میان تبتی‌ها و چینی‌ها به دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که پکن ادعا کرد تبت بخشی از قلمرو آن است. در نتیجه این درگیری‌ها شمار کثیری از ساکنان این منطقه آنجا را ترک کرده‌اند. از آن زمان، تبتی‌ها به همراه رهبر معنوی‌شان دالایی لاما در هند در تبعید به سر می‌برند و در ارتش هند به خدمت گرفته می‌شوند. دولت تبت مرکزی در «دارامشالا» در هند بار‌ها اقدامات چین و سیاست‌های اخیر اعلام شده توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را محکوم کرده است. آن‌ها حتی پیشنهاد داده بودند که تبتی‌های بیشتری برای جنگ با چینی‌ها به خدمت گرفته شوند.

هند و چین از هفته آخر آوریل درگیری مرزی داشته‌اند. نیرو‌های دو طرف از آن زمان درگیر نزاع و کشمکش بوده‌اند. درگیری ۱۵ ژوئن به خشونت کشیده شد و ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درگیری مرزی هند و چین ارتش چین ارتش هند درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها

تیم ملی ووشو کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو، اردوی مشترکی با تیم ملی چین برگزار کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

 

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای 3 رویداد بین‌المللی بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی خوخات چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید