Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:21:51 GMT

لرستان| پرداخت حق بیمه سلامت افراد بر اساس ارزیابی وسع مالی است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۴۲۲۴

لرستان| پرداخت حق بیمه سلامت افراد بر اساس ارزیابی وسع مالی است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه پرداخت حق بیمه افراد بر اساس ازیابی وسع است گفت: بر اساس طرح ارزیابی وسع افراد دارای تمکن مالی باید در بحث پرداخت حق بیمه مشارکت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، شاهدخت فتحی بیرانوند ظهر امروز در دومین رزمایش سایبری بیمه سلامت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات  تخصیص داده شده به بیمه سلامت  اظهار داشت: سال گذشته با توجه به مشکلات مالی حاکم بر جامعه از اعتبارات مصوب بیمه سلامت تنها 22 درصد تخصیص داده نشد و همین امر سبب شد در پرداخت مطالبات سال گذشته موسسات ارائه دهنده خدمات درمانی طرف قرار داد این سازمان  تاخیر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بدهی مطالبات بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سه ماه است افزود: خوشبختانه تمام مطالبات سال گذشته  داروخانه‌ها، پزشکان، موسسات تصویربرداری و پاراکلینیک  طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: مصوبه امسال هیئت دولت برای سازمان بیمه سلامت حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان است که تاکنون 4 هزار و 500 میلیارد تومان بابت سه ماهه اول امسال تخصیص پیدا کرده که همین امر سبب ایجاد وقفه  در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت می‌شود.

آغاز رزمایش سایبری بیمه سلامت در ایلام؛ کیفیت خدمات بیمه‌ای به شهروندان افزایش می‌یابدحق‌بیمه قراردادهای پیمانکاری قبل از انعقاد قرارداد توسط سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شودافزایش 5 برابری تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان فارس؛ تشدید بیکاری با موج دوم کرونا

وی با بیان اینکه حرکت به سمت  الکترونیکی کردن خدمات نقطه عطفی در تاریخ سازمان بیمه سلامت است بیان کرد: کاهش هزینه نسخه، تجویز منطقی دارو، تسهیل در ارائه خدمات پزشکی،کاهش هزینه‌های القایی و غیرضروری، جلوگیری از اشتباهات احتمالی نسخه خوانی، نسخه پیچی و تشکیل پرونده‌هایی پزشکی در بیمارستان‌ها به صورت الکترونیک از جمله مهمترین مزایای الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت است که در 85 درصد استان لرستان تاکنون انجام شده است و باید گفت با ارائه نسخه نویسی الکترونیکی دفترچه مطلقا حذف نمی‌شود بلکه  استفاده و کاربرد آن به حداقل ممکن می‌رسد.

فتحی بیرانوند گفت: دفترچه سلامت را یک بیمه نامه دانست و تصریح کرد:با توجه به اینکه خدمات پزشکی در بیمارستان‌ها در روزهای نخست بستری انجام می‌شود از تمامی صاحبان دفترچه بیمه تقاضا داریم  جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای قبل از اتمام اعتبار دفترچه  به مراکز پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و جهت تمدید دفترچه خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به انتقال بیمه  درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت خاطرنشان  کرد: با توجه به اینکه سال گذشته بیمه پایه درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد در همین راستا در استان لرستان 35 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مشمول این طرح شدند و بر اساس این طرح از مبلغ 25 هزار تومان حق ویزیت پزشک خانواده 23 هزار تومان از طرف سازمان بیمه سلامت و تنها 2 هزار تومان از طرف مددجویان پرداخت می‌شود.

وی در رابطه با ارزیابی وسع در سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: بر اساس طرح ارزیابی وسع که مصوبه دولت است افرادی که دارای تمکن مالی باید در بحث پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه  اساس ارزیابی وسع مبتنی بر اعلام نظر وزارت رفاه است افزود: وزارت رفاه بر اساس دهک‌‌هایی که خانواده‌‌ها در آن قرار می‌‌گیرند اطلاعات افراد را در اختیار بیمه سلامت قرار داده و خانواده‌‌هایی که در دهک یک تا سه قرار می‌‌گیرند به صورت رایگان و خانواده‌‌هایی که در دهک چهار،پنج و شش قرار می‌‌گیرند با پرداخت 50 درصد حق بیمه مصوب از پوشش بیمه‌‌ای برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: افراد در سایت بیمه سلامت ثبت نام می‌‌کنند و فرد می‌‌تواند از همان ابتدا خودش درخواست پرداخت کل حق بیمه را بدهد که این مبلغ 684 هزار تومان  برای هر نفر است  ولی چنانچه فرد درخواست دفترچه رایگان داشته باشد باید در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام و در مسیر ارزیابی وسع قرار بگیرد که  حدود یکماه طول می‌‌کشد که وزارت رفاه  دهک فرد را  از طریق پیامک اعلام می‌کند.

فتحی بیرانوند گفت: متاسفانه در  ماه‌های اخیر در استان لرستان شاهد کلاهبرداری جدید در استان  تحت عنوان بیمه همگانی و تخفیف پزشکی هستیم  در همین راستا از مردم تقاضا داریم فریب این افراد را نخورند و تنها در دفاتر پیشخوان طرف قرار داد خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

انتهای پیام/645/ح

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... ۸۰ میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیمارستان‌ها پرداخت شد مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: پرونده تمامی بیماران بستری‌شده در استان الکترونیکی است کرمان| دفاتر بیمه سلامت سراسر کشور سال آینده جمع‌آوری می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۸۰ میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیمارستان‌ها پرداخت شد مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: پرونده تمامی بیماران بستری‌شده در استان الکترونیکی است کرمان| دفاتر بیمه سلامت سراسر کشور سال آینده جمع‌آوری می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۲ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۳ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۴ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۵ شهر پلدختر ۱۷ ماه پس از سیل| از ادعاهای شیرین مسئولان تا واقعیت‌های تلخ پساسیل + تصاویر ۶ حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بندر ماهشهر به روایت تصاویر ۷ جابه‌جایی ‌یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان/ صادرات غیرنفتی ۳۱درصد افزایش یافت ۸ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم آخرین جزئیات پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ / پژمانفر: توضیحات ‌وزیر ورزش و تاج قانع‌کننده نبود طهرانچی: حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس ممکن نیست / آموزش‌های مجازی ‌تقویت می‌شود گزارش| آثار رفتار ضد و نقیض دولت در عرضه صندوق دارا دوم/ دولت میزان حمایت خود از بازار سرمایه را شفاف کند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت لرستان سازمان بیمه سلامت پرداخت حق بیمه فتحی بیرانوند بیمارستان ها ارزیابی وسع هزار تومان رئیس مجلس سال گذشته طرف قرار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند