Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خواست تا در مورد مدیرانی که در زمینه حفظ حقوق بیت المال سهل انگاری می‌کنند، پرونده قضایی تشکیل دهد. تاریخ انتشار: 15:11 - 12 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۳۵۴

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال ضمن تقدیر از اقدامات گسترده و فعالیت‌های مؤثر سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی با صدور دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا با کمک دستگاه‌های نظارتی بررسی دقیقی در خصوص عملکرد مدیران و مسئولان سازمان‌های متولی زمین، اراضی ملی و منابع طبیعی انجام و در خصوص وقوع افعال و ترک فعل‌هایی که منجر به تضییع حقوق مردم و بیت المال شده پرونده قضایی تشکیل داده و با این گونه مسئولان برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضاییه با موضوع مبارزه با هرگونه تضییع اموال عمومی و حقوق عامه گفت: جلسات متعددی با مدیران سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف توسط دستگاه قضایی در سطوح مختلف برگزار شده و مکرراً خواسته شده تا با اعمال نظارت مؤثر و مستمر از هرگونه تضییع حقوق عمومی از جمله در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی، انفال و اوقاف پیشگیری به عمل آورند.

وی افزود: هرچند در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و در مدت اخیر ضمن برخورد با متخلفان و سواستفاده کنندگان از تصرف جدید اراضی ملی پیشگیری بعمل آمده، اما در برخی از موارد شاهد برخی کم کاری‌ها و کاستی‌ها هستیم و به همین دلیل از دستگاه‌های نظارتی خواسته شده ضمن بررسی‌های دقیق هرگونه تخلف در این زمینه را اعلام و دادستان مرکز استان خراسان رضوی برخورد‌های قانونی لازم را اعمال کند.   بیشتر بخوانید: اعاده ۱۳هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده به بیت المال در سال گذشته صادقی تاکید کرد: هرگونه انفعال، فعل مجرمانه و ترک فعلی که منجر به تضییع حقوق عمومی شود غیرقابل قبول و شایسته برخورد قانونی است.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از کلیه مسئولان و متولیان خواست تا با کمک دادستان‌های شهرستان‌های استان خراسان رضوی نسبت به پیشگیری از تصرفات جدید اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین اعاده به وضع سابق تصرفات انجام شده توسط افراد سودجو اقدام و گزارش فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را به دبیرخانه شورا اعلام و ارسال کنند. بر این اساس اعاده به وضع سابق تصرفات انجام شده در گذشته توسط نهاد‌های مسئول مورد تأکید و مطالبه جدی خواهد بود.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ضمن تشریح اقدامات انجام شده از اعضا خواست تا به ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان متبوع خود بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان رضوی حقوق بیت المال اراضی ملی اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی