Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت بلا تکلیف سال تحصیلی آینده و عدم شور و شوق دانش آموزان برای خرید نوشت افزار، رکود را در این بازار رقم زده و واردات بی رویه اجناس چینی همچنین فروش مجازی کتاب های درسی شرایط را برای فعالان صنف لوازم التحریر وخیم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ باپیچیدن بوی ماه مدرسه، فصل اوج کار فروشندگان و تولید کنندگان نوشت افزار، خبرنگار عصر همدان به سراغ عباس ستاره، رییس اتحادیه لوازم التحریر استان همدان رفت تا حال و روز بازار نوشت افزار را جویا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره در خصوص ارزیابی بازار لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: به علت وضعیت خاص سال تحصیلی آینده که از ۱۵ شهریور بطور نیمه حضوری و نیمه مجازی و همچنین در بستر عدم وجود قوانین منسجم، آغاز می شود، وضعیت بازار لوازم التحریر بسیار به هم ریخته است.

وی با بیان اینکه انبار های نوشت افزار پر هستند و تولیدات داخلی هم در حال ورود به بازار است، افزود: به علت نبود تقاضا امسال واردات به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده اما باز هم مختصر وارداتی از چین داریم.

رییس اتحادیه لوازم التحریر با تاکید بر اینکه بهتر است مردم به اجناس تولید داخل اقبال نشان دهند، ادامه داد: کیفیت و طراحی دفاتر ایرانی بسیار عالی است؛ ایران همچنین از جمله بهترین تولیدکننده های مداد باکیفیت بوده اما قیمت ارزان تر اجناس چینی و دست های پشت پرده برای تداوم واردات این اجناس، باعث ضربه بر پیکره تولید داخلی می شود.

ستاره در خصوص نحوه ی اخذ مالیات گفت: زمانی که عرضه کتب درسی به عهده ی بازار لوازم التحریر بود کتاب فروشان از پرداخت مالیات معاف بودند؛ اما با طرح توزیع کتب به صورت ثبت نام رایانه ای، رونق از بازار لوازم التحریر گرفته و مالیات به این بازار افزوده شد.

وی در ادامه گفت: با وجود وخامت بازار در این صنف و با توجه به حالت خدماتی شغل فروش نوشت افزار، گرفتن مالیات این چنینی منصفانه نیست و اگر شرایط به همین منوال پیش برود خیلی از فروشندگان اقدام به تغییر شغل می کنند.

رییس اتحادیه لوازم التحریر با تاکید بر اینکه ما انتظار داریم دولت به اصل ۴۴ یعنی خصوصی سازی اهمیت بیشتری بدهد، گفت: در این خصوص به طور وارونه ای کار از بخش خصوصی گرفته شده و به بخش دولتی واگذار شده است.

ستاره علت رکود بازار نوشت افزار را خرید رایانه ای کتب درسی دانست و ادامه داد: در گذشته شور و نشاط خرید کتاب، دانش آموزان را به بازار می‌کشاند و باعث گرم شدن تنور صنف نوشت افزار می‌شد. اما حالا شور و نشاط از بازار و محصلان گرفته و همچنین تهیه کتاب برای آموزگاران بسیار دشوار شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری فعال در صنف نوشت افزار گفت: متاسفانه در شرایط کنونی همه‌ی فروشندگان لوازم التحریر به انضمام خانواده هایشان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس اتحادیه لوازم التحریر ادامه داد: ما برای برگرداندن رونق به بازار نوشت افزار تمام تلاشمان را می‌کنیم و حتی به ارگان های مربوط شکایت برده ایم و از مسئولین تقاضا داریم کتاب درسی و به همراه آن نشاط و پویایی را به بازار لوازم التحریر باز گردانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس اتحادیه لوازم التحریر بازار لوازم التحریر بازار نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • وعده صادق ضربه مهلکی به غرب‌گراهای داخلی بود!
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری