Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@09:56:47 GMT

از جنگل های حرا تا دره ستارگان در قشم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۴۶۵۰

جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده ، و کوتاهی مسافت آن تا قشم و مناظر شگفت انگیز اش سبب شده به یکی از جاذبه های پرطرفدار قشم تبدیل شود . هنگام جزیره ای کوچک اما بی نهایت زیباست و گردشگران با کرایه کردن قایق در مدت زمان کوتاهی خود را به آن رسانده و زیبایی ها و آرامش حاکم بر آن لذت می برند ، در میان راه اگر خوش شانس باشید دسته های دلفین هایی را خواهید دید که در حال شنا و بازی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازدید از بازارهای کوچک محلی و خانه هایی روستایی این جزیره بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود ، و میتوانید از بومیان صنایع دستی و سوغاتی بخرید . شن های طلائی رنگ و براق در کنار آب های فیروزه های و صخره های شگفت انگیز ، زیبایی خاصی به این جزیره بخشیده است .

غار خربس 

ویرانه های به جا مانده از روستای تاریخی خربس ، یادگاری از دوران ساسانی است که قرنها پیش شهری پر رونق و نسبتا پر جمعیت بوده است . اطراف این روستا را تپه های مرجانی در بر گرفته و آثار باستانی متعددی در اطراف آن دیده می شود که ارزش تماشا دارد .   تور کیش را از دست ندهید.

و اما غار خربس یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در جزیره قشم است که دهانه ای حدودا بیست متری دارد و در دل میان کوهها قرار گرفته است . غار خربس زمانی محل زندگی انسان ها بوده و آنها از این مکان بعنوان پناهگاه استفاده می کردند .

جنگل های حرا

جنگل های شگفت انگیز حرا پدیده زیستی شگفت انگیزی است که توجه همگان را به خود جلب نمود و مشابه آن در کمتر نقطه ای از دنیا به چشم می خورد . درختان حرا میلیون سال قدمت دارند و در آبهای شور رشد کرده و قادر اند از آب شور تغذیه کنند . این درختان در تمام طول سال سبز هستند و ارتفاع آنها  گاهی به سه تا شش متر نیز می رسد . و با جرز و مد آب سر از آب بیرون آورده و دوباره در اب فرو می روند و همین امر مناظری زیبا را پدید می آورد .

جنگل های حرا در جزیره قشم بیش از بیست و دو هزار کیلومتر وسعت دارند و تحت حفاظت سازمان های محیط زیستی کنترل می شوند . سالانه هزاران پرنده مهاجر به این زیستگاه آمده و این مکان را برای  اقامت انتخاب می کنند. برای بازدید از این منطقه میتوانید قایقی کرایه کرده و گشتی بر روی آبهای این منطقه بزنید و از نزدیک شاهد تنوع زیستی این زیستگاه باشید .

ژئوپارک قشم

 

ژئو پارک تور قشم منطقه ای شگفت انگیز است که در غرب این جزیره قرار دارد و بسیاری از پدیده های نادر زمین شناسی را در خود جای داده است . در ژئو پارک قشم پدید ه های شگفت انگیزی تنگه چاهکو ، تنگه عالی، بام قشم، دره تندیس ها و ... وجود دارد که اغلب آنها در فهرست سازمان یونسکو ثبت شده اندو بازدید از تک تک آنها به روزها زمان نیاز دارد  .

دره ستارگان

دره زیبا و خیال انگیز ستارگان در زمره دیدنی های پرطرفدار جزیره قشم قرار دارد و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید . با ورود به این منطقه و تماشای صخره ها و سنگ های عظیم لرزه بر اندامتان خواهد افتاد و نفس در سینه تان حبس خواهد شد . آرامش حاکم بر این منطقه شما را به آغوش می کشد و گویی به سیاره ای دیگر پا گذاشته اید . اشکال خیال انگیز این صخره در طی هزاران سال و بر اثر فرسایش مداوم پدید آمده است . دره ستارگان بخشی از جاذبه های ژئوپارک قشم است و در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است .

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در کنار دره ستارگان از دیگر جاذبه های پرطرفدار در جزیره قشم است و سالانه میزبان گردشگران فراوانی است ک در پی ماجراجویی راهی این منطقه می شوند . تنگه چاهکوه با صخره ها عظیم و تنگه های باریک راه را برای عبور مشکل ساخته و گردشگران گاهی برای عبور از میان دالان ها با مشکل مواجه می شوند . پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این منطقه با یک راهنمای با تجربه همراه شوید و تجهیزات و اب کافی بهمراه داشته باشید . فصول گرم سال و ساعات گرم روز زمان مناسبی برای بازدید از این منطقه نخواهد بود زیرا دمای هوا گاه آنقدر بالاست که ممکن گرمازده و بیمار شوید . تور مشهد سفر باتو را آنلاین مشاهده و رزرو کنید.

تنگه چاهکوه در فاصله هفتاد کیلومتری از شهر قشم  قرار دارد و برای رسیدن به این منطقه می بایست به روستای چاهوی شرقی رفته و سپس به سمت غرب ساحل بروید . در تنگه چاهکوه دره ای باریک قرار دارد که طول آن حدودا صد متر است و عبور از آن جذاب خواهد بود در میان راه از لای صخره های مرتفع عبور می کنید و گاهی این مسیر بقدری باریک می شود که دیگر قادر به تماشای آسمان بالای سر خود نخواهید بود.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: شگفت انگیز دره ستارگان تنگه چاهکوه جزیره قشم صخره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از حادثه برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در اثر این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومین توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و ۴ نفر هم توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبان بیان کرد: متأسفانه در این حادثه ۱ نفر جان خود را از دست داد که پیکر وی پس از رهاسازی بوسیله ست هیدرولیک، به عوامل انتظامی تحویل شد.

کد خبر 6088124

دیگر خبرها

  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم