Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌های انگلیسی گزارشی را درباره انتقادات بین‌المللی از وضعیت اسف‌بار کارگران آفریقایی در زندان‌های عربستان، منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: گزارش روزنامه ساندی تلگراف که اخیرا منتشر شده، درباره وضعیت زندگی مهاجران آفریقایی در بازداشتگاه‌ها در شرایط دشوار و در دمای بسیار بالای هوا بوده که موجب مرگ برخی از آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهاجران توسط نگهبانان شکنجه شده و شلاق خورده‌اند و به آن‌ها توهین شده است.

در این گزارش آمده است: تحقیقاتی که روزنامه ساندی تلگراف منتشر کرد موجب انتقادات شدید نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و سیاستمداران و حتی فعالان کمپین "جان سیاه‌پوستان مهم است" از برخورد عربستان با مهاجران شده است.

در این گزارش آمده است: دولت انگلیس از وضعیت مهاجران در زندان‌های عربستان به شدت ابراز نگرانی کرده و از ریاض خواسته اقدامات فوری برای حل این موضوع اتخاذ کنند. همچنین این پرونده مورد توجه بسیاری از رسانه‌های عربی قرار گرفته است و واکنش‌های تندی را در خاورمیانه و آفریقا به دنبال داشته است.

این روزنامه به نقل از یکی از سخنگوهای سازمان ملل اعلام کرد این سازمان تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرده است.

ساندی تلگراف ۳۰ اوت از حبس هزاران مهاجر آفریقایی در عربستان در پادگان‌های شبیه پادگان‌های بردگان در لیبی برای ممانعت از شیوع کرونا خبر داد.

این روزنامه یکشنبه تصاویری از مهاجران بازداشتی از داخل پادگان‌ها منتشر کرد که ده‌ها مهاجر به شدت لاغر را نشان می‌داد. بازداشت شدگان بدون پیراهن در صف‌های پرازدحام و در اتاق‌های کوچکی بودند.

در یکی از تصاویر جسدی که روی آن را پوشانده‌اند دیده می‌شود. بازداشت شدگان می‌گویند جسد مهاجری است که به دلیل گرما جان خود را از دست داده است. مهاجران می‌گویند تنها به اندازه زنده ماندن غذا و آب به آن‌ها می‌رسد.

تصویر دیگری از خودکشی یک جوان آفریقایی است که از آوریل بازداشت شده بود.

ساندی تلگراف توانسته موقعیت جغرافیایی دو مورد از این مراکز را مشخص کند. یک مورد در الشمیسی در نزدیکی مکه مکرمه و دیگری در جازان در مرز با یمن است.

از زمانی که کرونا گسترش یافته مقامات عربستان مهاجران آفریقایی را به دلیل ترس از اینکه ناقل ویروس باشند، بازداشت کرده‌اند.

دستگاه امنیتی عربستان حدود ۳۰۰۰ تن را طی ۱۰ روز اول آوریل از این کشور اخراج و به اتیوپی فرستاد.

به گزارش این روزنامه بازداشتگاه‌های دیگری مخصوص زنان نیز وجود دارند که جدا از بازداشتگاه‌های مردان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان کرونا در جهان کروناویروس ساندی تلگراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند