Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هرجا فضای کلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش‌آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است، ناگزیریم دورکاری کنیم و باز دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی مدارس به دو گروه تقسیم می‌شوند و بخشی در روزهای زوج و بخشی در روزهای فرد به مدرسه می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروتکل‌های اعلام‌شده سختگیرانه است، تاکید کرد: با همکاری‌ وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم که سلامت دانش‌آموزان رعایت شود. زمان‌هایی که دانش‌آموزان در روزهای زوج یا فرد به مدرسه نمی‌روند نیز آمورش به صورت مجازی پیگیری می‌شود و صداوسیما در این زمینه دروس تمامی مقاطع را عرضه می‌کند و در کنارش سامانه شاد هم وجود دارد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: اگر کسی دسترسی به تلویزیون و سامانه شاد نداشته باشد، ما از طریق توزیع بسته‌های خودآموز آموزش را انجام می‌دهیم و هیچ دانش‌آموزی از آموزش در سال جدید محروم نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در مناطق قرمز گفت: وضعیت میان تغییر مناطق زرد به قرمز یا سفید به زرد و قرمز بسیار نزدیک است و با توجه به رعایت سلامت دانش‌آموزان سختگیرانه‌ترین مقررات بهداشتی را در نظر گرفته‌ایم. البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا مواجه شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می‌کند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفی می‌شود وگرنه در همه نقاط کشور مدارس از پانزدهم شهریور باز خواهند شد.

توضیحات مهم روحانی درباره شیوه آموزش مدارس در سال تحصیلی جدید | از ۱۵ شهریور فاصله‌ای بین جان، یادگیری و آموزش وجود ندارد توضیح وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی خانواده‌ها از بازگشایی مدارس در سال کرونا کد خبر 545750 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج