Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:34:04 GMT

تراشه جنجالی «الون ماسک» از نظر پزشکی گافهای زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۳۹۵

تراشه جنجالی «الون ماسک» از نظر پزشکی گافهای زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، جمعه هفته گذشته الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا  از نمونه اولیه تراشه ای برای اتصال مغز به رایانه استفاده کرد.

این تراشه که به اندازه یک سکه است در استارت آپ «نورالینک» توسعه یافته و اکنون در بدن یک خوک ایمپلنت شده است. ماسک در مراسم رونمایی این تراشه ادعاهای بلندپروازانه ای مطرح کرد؛ مانند آنکه نورالینک در آینده به درمان کوری و فلج کمک می کند و همچنین می توان آن را برای سرگرمی و اتصال به هوش مصنوعی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند ادعاهایی که در این مراسم مطرح شد بسیار زیاد اما محتوای آن بسیار اندک بوده است. 

ماسک قبلا ادعا کرده بود نورالینک می تواند به درمان اختلال اوتیسم کمک کند و حتی اعلام کرده بود مشتریان می توانند با ایمپلنت تراشه توسعه یافته در این شرکت بازی های ویدئویی انجام دهند یا خودروی تسلایشان را به نزد خود بخوانند.

اما به گفته کارشناسان قبل از ایمپلنت تراشه در مغز انسان، باید به دانش پزشکی زیادی دست یافت. هرچند ماسک توانایی نورالینک برای ایمپلنت این تراشه و سیم های کوچک آن را در مغز به رخ می کشد، اما در اصل ایمپلنت های عصبی سلول های مغزی اطراف خود را از بین می برند و در صورت خرابی، خسارت های بیشتری به بار می آورند.

اندرو جکسون یکی از عصب شناسان دانشگاه نیوکاسل در این باره می گوید: به نظر من این تراشه از لحاظ مهندسی عالی است اما در حوزه عصب شناسی یک دستاورد متوسط است. 

علاوه برآنکه شواهد محکمی از کارآمد بودن تراشه  نورالینک در حوزه پزشکی وجود ندارد،  نصب این تراشه در خوک ها فناوری قدیمی است که  چند دهه از عمر آن می گذرد.

کد خبر 5013904 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تراشه الون ماسک تحقیقات علمی تجهیزات پزشکی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا هوش مصنوعی شبکه ملی اطلاعات گوشی هوشمند فناوری فضایی اینترنت ناسا فیس بوک ایالات متحده امریکا سامسونگ موبایل شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی