Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:08:48 GMT

۴۰ درصد مزارع میگو گلستان زیر کشت رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۴۱۹

۴۰ درصد مزارع میگو گلستان زیر کشت رفت

به گزارش خبرگزاری مهر هادی حق شناس، در بازدید از مجتمع پرورش میگوی گمیشان اظهارکرد: در این مزرعه ۱۰ هزار هکتاری که ۳۵۰ مزرعه خواهد شد، سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و معادل آن به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و این برای شهرستان گمیشان نعمتی بزرگ در کاهش نرخ بیکاری و محرومیت زدایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس ادامه داد: در مزارع پرورش و بخش فرآوری میگو به طور مستقیم در هر مزرعه ۲۰ هکتاری ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر که ۴۰ درصد مزارع زیرکشت این محصول رفته در مجموع ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند که اگر تمام مزارع فعالیت کنند، ۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و با اضافه شدن ۶ هزار هکتاری که ۲۵۰ مزرعه خواهد بود دو هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار به کار خواهند شد.

استاندار گلستان با اشاره به بیماری لک سفید در سال گذشته در حوزه میگو، اظهار کرد: در سال ۹۷ میزان برداشت میگو از این مزارع به دو هزار تن رسیده بود اما سال گذشته به دلیل بیماری لک سفید، میزان برداشت به زیر ۵۰۰ تن رسید و تصور نمی شد که در سال جاری بتوان میگو پرورش داد؛ اما خوشبختانه با تدابیر انجام شده ۴۰ درصد مزارع به پرورش میگو پرداختند.

حق شناس ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر که فصل برداشت است، میگوها از وزن مناسبی برخوردار هستند و انشاءالله سال آینده تمام این مزارع زیر کشت پرورش میگو خواهند رفت.

استاندار گلستان با اشاره به مذاکره با بانک عامل برای آماده سازی ۶ هزار هکتار باقیمانده در قالب ۲۵۰ مزرعه طی یک سال آینده، گفت: این یک مزیت بزرگ برای استان است.

حق شناس با اشاره به بهره‌برداری از اولین پروژه پایلوت پرورش متراکم میگوی کشور به صورت گلخانه‌ای در شهرستان ترکمن گفت: در مزارع موجود، به دلیل شرایط محیطی فقط سالی یک بار امکان پرورش میگو وجود دارد و در مابقی سال این مزارع غیر فعال هستند اما با بهره برداری از این پروژه جدید امکان برداشت سه بار در سال هم ممکن است که این موجب افزایش بهره وری و اشتغال زایی می ‌شود.

کد خبر 5014270

منبع: مهر

کلیدواژه: گمیشان استانداری گلستان هادی حق شناس پرورش میگو محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین نفر به صورت پرورش میگو حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • پول هست زمین نیست!
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان